Starterskit geinstalleerd. Is nu Zoneregelaar, maar wil graag dat hij als thermostaat werkt.

Opties

Gisteren heb ik mijn bestaande Honeywell Chronotherm geprobeerd te vervangen door een Tado bedrade thermostaat. De Tado ziet zichzelf als Zoneregelaar en ik wil dat hij thermostaat is. Hoe kan ik dit aanpassen?

Mijn huis heeft stadsverwarming, vloerverwarming in de woonkamer, 4 radiatoren met thermostaatknoppen en 3 convectorkachels zonder thermostaatknoppen.

Ik weet dat wanneer je het helemaal goed wil doen, alle thermostaatknoppen kunt uitbreiden met Tado "slimme"knoppen, een extensie set aan kunt sluiten op de stadsverwarmingsklep bij binnenkomst van het huis en een bedrade thermostaat aan kunt sluiten op een zoneklep (Die er nog niet is) van de vloerverwarming. Dat is ook mijn einddoel, maar meer iets voor volgend jaar.

Op dit moment regelt mijn kamerthermostaat (Honeywell) de temperatuur in de woonkamer en zet de binnenkomende stadsverwarming open of dicht. Alle andere radiatoren in het huis gaan dan mee. Datzelfde wilde ik als eerste nu ook met de Tado bereiken. Echter ziet hij zichzelf niet als thermostaat en zegt dat er geen kamers in het huis zijn, waarschijnlijk aangezien hij zichzelf als zoneregelaar geïnstalleerd heeft. (geeft de app ook aan)

Hoe kan ik de bedrade thermostaat een thermostaat en geen zoneklep aansturing laten zijn? En als extra vraag, kan ik wel al een paar radiatoren uitrusten met een slimme radiatorknop? (Volgend jaar laat ik dan een zoneregelaar installeren en pak ik de volgende stappen aan)

Mocht er iets niet duidelijk zijn in mijn vraag, dan hoor ik het graag.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    De eerste thermostaat is altijd automatisch zoneregelaar voor het huis (voor tado is er maar 1 zone: het hele huis)
    Dus het is gewoon een andere naam voor hetzelfde ding. Deze thermostaat zou de stadsverwarming klep moeten openen en sluiten, in aan/uit mode dus op NO en COM aangesloten.
    Bij het toevoegen in de app moet je een kamer aanmaken (noem die bijv woonkamer) en daar wordt die dan in geplaatst.Je krijgt dan een tegel woonkamer in de app en daar kun je temp regelen en schema instellen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja begin eerst maar eens met de thermostaat te verwijderen uit je installatie en dan opnieuw de boel te installeren via de https://tado.com/start website. En dan niet dingen skippen zoals kamer aanmaken.

  • Ik ga het vanmiddag nog een keer proberen. Overigens heb ik niet het idee dat ik stappen heb overgeslagen. Bedankt voor de uitleg!