w.Intercom = i;Verwarming gaat aan terwijl temperatuur goed is — tado° Community

Verwarming gaat aan terwijl temperatuur goed is

Mijn verwarming gaat aan terwijl schema dit niet aan geeft. Badkamer staat op 12 en hij stookt hem steeds verder op, nu al 21 graden. Wat is hier aan de hand. Temperatuur al heel laag gezet maar blijft verwarmen :/

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Iets niet goed geconfigureerd waarschijnlijk...

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Zit er wel een tado knop op de verwarming in de badkamer? Is er misschien elektrische (vloer)verwarming aanwezig?
  • Er zit een tadoknop op. Geen vloerverwarming
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Kun je een grafiek plaatsen van de badkamer? (via tablet of PC, kan niet via telefoon).
    Er zijn twee mogelijkheden: ofwel er wordt door tado aangestuurd en dat zou dan onterecht zijn, of dat gebeurt niet, maar dan zit het ventiel niet goed dicht waardoor de radiatot warm wordt. Dit duidt dan op een niet goed gemonteerde of gekalibreerde knop.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Kan goed zijn dat het verkeerd geconfigureerd is, bijv niet een aparte kamer aangemaakt.

• De tadoknop zit er al enkele maanden op en is een aparte ruimte die aangemaakt is.
    Gisteren opnieuw gekalibreerd en werkt nu weer. Toch vreend dat hij ineens zijn eigen gang ging
  • Mijn tado thermostaat staat continu in verwarmen. Ik hoor het relais ook niet meer wanneer die aan of uit gaat. Is dit op te lossen?