gecompliceerde combi vloerverwarming en radiatoren

Opties
Heuf
Heuf
december 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Goedendag,

ben pas verhuisd waarbij mijn huis nu is uitgerust met en vloerverwarming en radiatoren. complexer is dat de twee onderste lagen (dus verdieping BG en 1) hebben beide vloerverwarming hebben maar ook via en trap en vide redelijk open met elkaar verbonden zijn. beide woonlagen hebben elk apart een robot vloerverwarmingsverdeler en op de tweede laag (dus verd 1) is nu een slimme thermostaat die nu bedraad is verbonden met de remeha ketel. de twee hogere lagen (dus verdieping 2 en 3) hebben allemaal radiatoren die met slimme thermostaat kranen tado aangesloten zijn. Nu idd merk ik dat vloerverwarming te warm wordt omdat kamers warmte vragen en vloerverwarming niet dicht kan en dus (onbedoeld) ook warmte krijgen.

Vraag: de twee vloerverwarming hebben nog geen zoneklep. hoe kan ik dit het beste aansluiten? beide een zoneklep voor de vvw verdeler plaatsen ? en hoe deze dan te sturen? met elk een eigen slimme thermostaat? moet dan er ook nog een derde thermostaat bij die de ketel aanstuurt?

Beste Antwoord

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Ja, klep voor verdeler vvw 1 en bg aanbrengen. Die stuur je aan met elk 1 bedrade thermostaat. Servicedesk heb je nodig om minsten 1 vd 2 in dezelfde ruimte te kunnen plaatsen als 3e thermostaat die je ook nodig hebt en met de ketel verbindt.
    Bijv 'vide', bedrade thermostaat aan de ketel, 2e bedrade aan de klep.
    En BG, bedrade thermostaat aan de vvw klep. Als je deze thermostaat op een gunstige plasts kunt hangen om de temp te meten, niets aan de hand. Kan dat niet, dan heb je een draadloze temp sensor op bg extra nodig.

Antwoorden