Nieuwe ingefreesde vloerverwarming combinatie met traditionele verwarming - wat doe ik best

Opties

Op zoek naar jullie advies over beste aanpak.

Ik heb al wat artikels gelezen op het forum, maar nog niet helemaal zeker wat ik moet doen.

Mijn situatie: na renovatie van onze benedenverdieping heb ik volgende opstelling:

  • woonkamer: thermostaat bedraad die traditionele chauffages (3 stuks met ieder een tado knop) in woonkamer aanstuurt
  • keuken, hall, badkamer: draadloze thermostaat in keuken die 4 tado knoppen op collector van ingefreesde vloerverwarming aanstuurt


Mijn vraag: heeft het zin een aanvraag bij Tado in te dienen om de 4 knoppen op de collector in een open/dicht stand te laten zetten?


Alvast bedankt voor jullie input, en moest ik belangrijke info vergeten zijn dan hoor ik dat graag.

Beste Antwoorden

  • BartVRW
    BartVRW
    Antwoord ✓
    Opties

    Bedankt Andreplusplus.

    Is dit owv reactietijd? En betekent dat dan een lager verbruik?

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    december 2023 aangepast Antwoord ✓
    Opties
    Helemaal open dicht ipv met tussenstanden kwart/half/3kwart open is in mijn ogen beter voor de doorstroming. Knijpen heeft geen zin bij vloerverwarming.
    Over besparing kan ik niets zeggen, het lijkt me vooral comfortabeler dat de vvw sneller verwarmt

Antwoorden