Aansluiten op viessmann vitodens 100W B1KC-26

Opties

Dag iedereen,

We kochten de Tado draadloze versie aan. volgens de installateurs app leek het eenvoudig, even inpluggen op de x21 en klaar. De X21 poort heeft helaas geen breakout.

Als ik het goed bekijk zou dit eventueel wel gewoon kunnen op de x96, maar dat betekent dat deze niet gaat moduleren of heb ik het mis in dat geval?

De X21 poort zou ik ook gewoon elke kabel kunnen afknippen, op de 2 uiterst linkse een wago klem zetten en dan op de 2 rechtse de tado aansluiten, ben ik daarin correct? Daarnaast zie ik de brug op de x96 niet zitten. Ik koppel dan ook de bestaande verbindingen daar af gezien deze naar de oude thermostaat gaan.

Of moet ik toch de x21 wiring hareness aankopen van viessman? 7296465 X21 Wiring Harness System - Viessmann Direct



Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Lijkt mij dat als je wilt moduleren i.d.d. een wiring harnas nodig hebt. Kost bijna niks, niet zelf lopen klooien met Wago klemmen
  • Hi Douwe, wiring hareness kan idd, maar mag het ook met bv wagoklemmen of een soldeerverbinding met krimpverbinding?

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Sodemieter op met je Wago.
    Harnas kost 2 euro.
  • Aaaah wauw, er was toch gewoon een breakout beschikbaar.

    De x96, geeft die gewoon stroom naar de vorige thermostaat?

    Van waar vertrekt de normale oude bedrade thermostaat?
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Kijk in de handleiding van je ketel, blz 16, eerste hit op Google
  • Nee tuurlijk, die had ik bijgevoegd bij de foto's. Bedankt

    Mag ik wat aan de 96 komt helemaal afkoppelen?
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Kennelijk is lezen erh moeilijk voor jou. De 3 rechter draadjes mag je weghalen, de 3 linker niet


    En je moet een brugje plaatsen tussen de 4e en 5e klem vanaf links geteld.
  • Een brugje tussen 4e en 5e? de Tado app zegt nochtans dat deze er niet hoort te zijn: 'Verwijder de verbinding tussen de relais aansluitklemmen, indien aanwezig.'