Temperatuur compensatie

Opties
Hallo ik wilde graag weten hoe ik nou de temperatuurcompensatie moet instellen,ik weet waar dat in de app kan, maar weet niet op welke waarde ik hem moet stellen,
De thermostaat hangt midden in de kamer.
De slimme radiatorknoppen zijn ook in dezelfde ruimte/regelzone.
De radiatoren bevinden zich achter gordijnen dus laat een hogere temperatuur zien.
Slimme thermostaat staat bv op 19 graden, op welke waarde moet ik de 2 knoppen zetten om dit te compenseren?
Alvast bedankt voor de reacties.
Erkan

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Meten met een thermometer en het verschil tussen de aanwijzing van Tado en de thermometer invullen
  • Pappa51
    Opties
    Dankjewel voor je reactie.
    Heb geen thermometer in huis ,
    Momenteel laat de de slimme thermostaat 20 graden zien en de slimme radiatorknoppen 19 graden.
    Wat stel ik nu en hoe in?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als de knoppen in dezelfde ruimte geconfigureerd staan als de thermostaat dan wordt er met die aanwijzingen verder niets gedaan. Dat kun je zo laten.

  • Pappa51
    Opties
    Ok dus hij kan op 0.0 ompensatie staan.
    Dankjewel
  • Andreplusplus
    Opties
    Tado apparaten in dezelfde kamer moet je in de app ook in dezelfde ruimte plaatsen (Niet per ongeluk 2 kamers met dezelfde naam!). Dan geven ze hetzelfde aan en kun je bijv. met de hand op elk apparaat de temp instellen en de andere geven dat dan ook aan.
    Er is er maar 1 het meettoestel, die bepaalt welke temp gemeten wordt en dus waarop gestuurd wordt. Met meetwaarden van de andere apparaten wordt niets gedaan.
    Een evt compensatie stel je in per kamer, niet per app en heeft dus betrekking op de meetwaarde van het meettoestel, daarom staan ze ws. ook in hetzelfde blokje bij elkaar.
  • Pappa51
    Opties
    Ik begrijp het nu dank allen voor uw hulp