Automatisch verhogen verlagen maximale CV temperatuur bij warm en koud weer

Opties
Ik lees net dat er niet in de normale de maximum CV temperatuur in de normale app zal worden opgenomen. Ik kreeg na meermaals een temperatuur verhoging te hebben doorgevoerd juist het advies niet de app voor installateurs te gebruiken. Deze app werkte ook niet echt goed met het doorvoeren van de aanpassingen. De thermostaat moest herstart worden. Wellicht kan bij aanpassen in de installatie app ook direct een herstart van alle apparaten worden ingebouwd zodat het gelijk werkt.

Is het ook niet een idee om de buitentemperatuur te laten bepalen hoe hoog de maximale CV temperatuur wordt ingesteld? Ik heb bij koud weer (vriezen) het maximum van 80 nodig, maar bij zacht weer is 60 graden genoeg. Om elke keer de klantenservice te bellen of te mailen om op te hogen of te verlagen lijkt me ook niet handig.
1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    De maximale CV temperatuur kan niet met de app voor installateurs worden aangepast.

    Wat je wel kunt instellen is de tapwater temperatuur, indien van toepassing.

    Tado heeft een ingebouwde weersafhankelijke regeling welke rekening houdt met de weersvoorspelling
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat klopt niet Douwe. Als je het niet weet beter niet reageren dan foute info geven!

  • S_nderr90
    S_nderr90 ✭✭✭
    Opties
    Lijkt mij bijna onmogelijk voor tado om dit te realiseren. Elk huis is anders, elke ketel is anders en zo veel factoren die de situatie kunnen beïnvloeden waardoor het volgens mij bij onmogelijk zal zijn om een standaard code of programmering te schrijven, maar wie weet worden we nog eens een keer verbaasd
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het zou kunnen met een tabel waarbij bepaalde externe factoren (in ieder geval de buitentemperatuur maar wellicht ook of het zonnig is en of er wind staat) gebruikt worden om een regel in een tabel te kiezen waar dan een watertemperatuur in staat.

    Dit is niets nieuws. De gevestigde fabrikanten noemen dat een "stooklijn".

    Het probleem bij Tado is dat ze een aversie hebben tegen dit soort instelbaarheid door de klant. Dus als die functie er in komt (of misschien zit ie er al in, wij weten het niet want ze vertellen ons dit niet) dan zal het er op neer komen dat je dat dan door de servicedesk moet laten instellen. Een heel gedoe natuurlijk.