Tado op een Heimeier RTL ventiel regelunit voor vloerverwarming

Opties

Ik heb Tado in mijn hele huis inclusief een bypass bij de cv.

In de nieuwe badkamer heeft de aannemer een Heimeier RTL ventiel regelunit ingebouwd.

Is het op een of andere manier mogelijk om hier een Tado-radiatorknop op te zetten? Het past niet op de aansluiting aan de voorkant maar bovenop is ook nog een mogelijkheid voor het aansluiten van een knop. Alvast bedankt voor de input.


Beste Antwoord

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Die laatste foto toont vertikaal het RTL ventiel als je het mij vraagt. Horizontaal is een thermostaatkraan die je door tado zou kunnen vervangen.
    Op de eerste foto's moet er dan wel wat omgeknutseld worden, wat nu horizontaal zit moet vertikaal en een thermostatisch ventiel toevoegen waar dan de tado knop op kan (En die dan door de afdekplaat steekt)

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Het RTL Ventiel heeft als functie de vloer niet te heet te laten worden. En moet dus gehandhaafd worden. Kun je de retour leiding ergens bereiken om een Tado te plaatsen?
  • rules909
    Opties


    Bedankt voor je antwoord. Dit is waar ik bij kan helaas. Weet je toevallig waar die knop bovenop voor dient? Ik zag onderstaande foto.


  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    De verticaal geplaatste knop is een gewone thermostaatkraan, die kun je vervangen door een Tado met een thermostatische kraan. Maar ik betwijfel of het gaat passen.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Dat zou kunnen kloppen 😅
  • rules909
    Opties

    Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga even vragen of het mogelijk is om de aansluiting te veranderen (om te draaien). Ik vrees dat dit een lastige klus gaat worden.