Handmatige verandering op Tado thermostaat vertoont inconsistent gedrag

Opties
Harieke
Harieke
december 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Als ik op de Tado thermostaat de temperatuur wijzig dan blijft de ene keer de temperatuur constant staan en de andere keer tot het volgende schakelpunt in het schema. Het is al een paar keer gebeurd dat de verwarming de hele nacht is blijven branden. Ik heb de instelling "Handmatige bediening op het tado apparaat" op "Tot de volgende automatische verandering" staan. Maar ik kan er dus niet op vertrouwen.🤨

Vorige winter werkte dat nog perfect.

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Een verandering moet wel een verandering in gewenste temperatuur zijn.

    Als je handmatig op 20 graden zet en en de eerstvolgende verandering is ook 20, dan gebeurt er niks
  • Harieke
    Opties
    Dat begrijp ik. Om 21:30 moet volgens het schema de temp naar 15 graden gaan. Als ik vóór die tijd de temp handmatig op de thermostaat op bv 19 zet, dan blijft deze instelling meestal continu staan, maar soms wordt de instelling automatisch teruggezet naar 15 om 21:30 (zoals ook zou moeten.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het hangt er vanaf van wat je verder nog met het systeem gedaan hebt via de app of website...

  • Harieke
    Harieke
    december 2023 aangepast
    Opties
    Er is niks veranderd tov vorige winter. Ik heb een draadloze thermostaat met ontvanger en internetbridge. Verder ben ik de enige met de tado-app op de telefoon. Elke dag is geprogrammeerd in 3 tijdvakken, die standaard op 15 graden staan. Als iemand thuiskomt wordt de temp op de thermostaat handmatig omhoog gezet.

    Er wordt niets via internet ingesteld en we hebben geen andere tado producten.
  • Andreplusplus
    Opties
    En je internetverbinding (tussen bridge en tado.com) is wel stabiel?
    Wordt er nog geschakeld tussen thuis/afwezig modus? (handmatig of dmv geofencing).
    Het lijkt me iets voor tado support, zij kunnen meekijken naar wat je systeem doet etc.
  • Harieke
    Opties
    Dank je voor de reaktie. Ik zal support benaderen.