Tado gaat ongevraagd aan

Opties
Ik zoek hulp, ik ben ten einde raad. Sedert een maand heb ik het Tado systeem geïnstalleerd. Het “slimme schema” heb ik ingesteld om ‘s morgens enkele uren en ‘s avonds enkele uren verwarming te geven. Ik heb een slimme thermostaat ( draadloos ) in de keuken, de radiatoren daar hebben geen slimme knop. Ik heb een slimme thermostaat in de living, de thermostaten hebben daar tevens een slimme knop. Sommige dagen doet het systeem wat het moet en lijkt mijn gas verbruik onder controle. Maar grotendeels van de tijd gaat de ketel dag en nacht aan en blijft deze warmte geven. Ik gok op een soort verbindings probleem of een foutieve instellingen van de draadloze ontvanger of foutieve aansluiting. Ik ben beetje radeloos daar dit dure systeem mij alles behalve besparing oplevert op vandaag.

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Waarom. heb je een drl thermostaat in de keuken? Daarmee kun je alleen de temp meten als je niets hebt om radiatoren open en dicht te doen.
    Wat voor tado spullen heb je, in welke kamers in de app, welke ketel en op welke manier aangesloten?
    Wat is het meettoestel en zoneregelaar van elke kamer? (Zie instellingen van de kamer)
    Heb je de wizards gevolgd in de app bij aansluiten van alle tado apparaten?
    Zie je in de grafiekjes per kamer onder in de balk grijze stukken met ee kruis erin/is de grafiek onderbroken dat zou duiden op verbindingverlies van meettoestel met de bridge)