Danfoss RA-N 15 1/2" kraan met opzetstuk

Opties

Hi Allemaal,

Ik heb net nieuwe thermostaatkranen laten installeren van Danfoss, zoals hierboven. Helaas schuift de plastic adapter telkens wat weg en zit de slimme radiatorknop niet goed vast.

Nu heb ik gelezen dat er ook een metalen adapter bestaat.

Werkt dit goed, of kan ik beter andere kranen laten installeren?

Alvast bedankt,

Arnold

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Waarom heb je deze genomen en niet de Heimeier Eclipse kranen die iedereen adviseert?

    Maar goed, die metalen adapter zal vast beter werken ja.

  • ArnoldVoice
    december 2023 aangepast
    Opties
    Ja, ach deze zijn dan weer degene die de verwarmingsmonteur normaal gesproken gebruikt. Ik vind dat je met Tado sowieso wel heel veel zelf moet uitvinden. Het is alles behalve plug & play.... ;-)
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Heimeier nemen, altijd goed
  • Snap ik, maar heb er dus net 4 laten installeren. Kan ik de hele zooi er weer uit laten halen en nieuwe installeren. Wordt een dure grap. Maar met de kennis van nu zou ik het ook allemaal niet gedaan hebben.

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    december 2023 aangepast
    Opties
    Metaal is altijd beter lijkt me, maar je kan wel met wat isolatietape (tussen netaal en plastic) de plastic ring steviger vast krijgen.
  • Ik heb ook de ra-n 15 en di werkt prima met een bijgeleverde tado adapter. Let wel dat de adapter goed op het ventiel zit, hij kan ook bijna goed zitten maar dan zit ie dus niet vast. Als ie goed zit, dan zit het ook gewoon geod. Geen metalen busje nodig.

    Heimeier nog nooit van gehoord.