Radiatoren gaan alleen aan als ruimte met bedrade thermostaat verwarmd moet worden?

Opties
Wvanl
Wvanl
december 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Dat dus. Bedrade thermostaat hangt in de keuken (waar geen thermostaatknop op de verwarming zit). Als die op temperatuur is schakelen alle verwarmingen uit. Hoort dat zo? Vind het namelijk bijzonder onhandig.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan moet je de "zoneregelaar" voor die ruimtes waar je slimme knoppen hebt zitten instellen op de bedrade thermostaat.

    Maar dan ga je een ander probleem krijgen: omdat je geen thermostaatknop in de keuken hebt zal als het in andere ruimtes het nog niet warm genoeg is, de radiator in de keuken volop blijven stoken en wordt het daar veel te warm. Nee, het maakt niet uit dat daar de thermostaat zit! Om dit op te lossen moet je in de keuken ook een slimme knop plaatsen.

  • Wvanl
    Wvanl
    december 2023 aangepast
    Opties
    Oké, dat kan. Maar als die ruimte dan op temperatuur is, en een andere niet, gaat de verwarming dan nog aan? Ik krijg het idee dat de “slimme” thermostaat een soort “master switch” is die aan/uit bepaalt.

    En die zoneregelaar, waar kan ik daar iets over vinden?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je alleen op je eigen "ik krijg het idee" af wilt gaan en niet op antwoorden op je vraag, waarom vraag je het dan?

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    december 2023 aangepast
    Opties
    Zoneregelaar is een instelling bij elke kamer in de app. Die staat normaliter op het serienummer van het tado apparaat dat de ketel aanstuurt. Kan ook op onafhankelijk staan, maar dan krijg je het gedrag dat je hebt.
    Je krijgt sowieso het probleem dat Rob noemt, keuken wordt te warm (tenzij je daar de knop met de hand dicht draait), maw tado knop op zetten!
  • Wvanl
    Opties
    Dank André. Ik kan die knop kopen, geen punt. Maar gaat dan de CV simpelweg aan als één van de knoppen een signaal geeft? Of blijft het afhankelijk van of het in die ene kamer ook aan is?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Zoek even op het woord zoneregelaar want dit is al zo vaak uitgelegd...