Hoe verbind ik Tado aan mijn verwarmingsboiler

Opties

Laat me mijn probleem duidelijk uitleggen:

De Tado slimme thermostaat is perfect geïnstalleerd, samen met de bridge en de radiatorknoppen. Mijn verwarmingsketel is een Chaffotaux Eurocondense Delta 35 en heeft in het verleden probleemloos gewerkt met zowel een bedrade Nest slimme thermostaat als later met een Boxx van Engie, ook bedraad. Om verbinding te maken tussen de Nest/Boxx en de verwarmingsketel, was er destijds een boilermodule geïnstalleerd. Ik vermoed dat dit nu invloed kan hebben op de werking van Tado. Moeten we deze boilermodule verwijderen? En zo ja, hoe wordt er dan verbinding gemaakt met mijn bedrade Tado thermostaat? Als ik de boiler module verwijder en hem aan het elektriciteitsnetwerk aansluit krijg ik een kortsluiting, waardoor mijn Tado nu reed zwart van binnen ziet maar lijkt precies toch nog wel te werken. Met werken bedoel ik dat het lijkt of alles correct is geïnstalleerd maar toch werkt mijn verwarming niet.


Kan iemand helpen?

Het is morgen kerst en ik had toch wel graag verwarming gehad.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Deze ketel werkt alleen in relais modus met tado.
    Aansluiten op stekker B en op tado op COM en NO.
    Ik hoop voor je dat deze ketel in de wizard tevoirschijn komt. Probeer anders Maury Eurocondens Delta.
    Als iets zwartgeblakerd is, is dat doorgaans geen goed teken. Zou mij niet verbazen dat deze toch stuk is. Kerst duurt nog een dagje 😉, dus als het niet meer lukt met tado, dan toch maar de oude thermostaat en boilermodule terug aansluiten?
  • Tvdpl
    Opties

    Bedankt dit probleem is ondertussen opgelost, de draden waren inderdaad verkeerd aangesloten