schema hervatten automatische instelling

Opties
schema hervatten automatisch kunnen instellen na handmatig verhoogde / verlaagde tijdsblok. Wanneer je nu vergeet om het schema te hervatten, kan de temperatuur verhoogd blijven. Dat is jammer.
3
3 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Dat kan nu al, klik op het potlood onderaan het scherm als je de temperatuur handmatig aanpast
  • Zikko
    Opties

    Automatisch terugzetten volgens schema bij het wisselen van tijdblok zou handiger zijn. Het lijkt wel interessant om van alles in de app te doen maar even op de knop van de thermostaat drukken of aan de thermostaatknop op de radiator draaien is net zo snel (of sneller) gedaan. Extra handelingen om deze 'tijdelijke' temperatuur terug te zetten naar een schema is het tegenovergestelde van automatiseren en vind ik persoonlijk ook niet echt smart.

    Het zou volgens mij beter zijn als je dat potloodje in de app alleen hoeft te gebruiken als je een handmatig ingestelde temperatuur niet wilt aanhouden tot het volgende tijdblok begint. Een slimme temperatuurregeling zou toch slim genoeg moeten zijn om te snappen dat je de tijdblokken niet voor niets hebt ingesteld. Handmatig aanpassen zou een uitzondering moeten zijn op het schema totdat het volgende tijdblok begint.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Automatisch terugzetten volgens schema bij het wisselen van tijdblok zou handiger zijn."

    Dat is de standaardinstelling.

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    31 januari aangepast
    Opties
    "Een slimme temperatuurregeling zou toch slim genoeg moeten zijn om te snappen dat je de tijdblokken niet voor niets hebt ingesteld. "
    Tja, iedereen wil wat anders, dus is het flexibel gemaakt (tot op zekere hoogte). De meningen daarover verschillen.
    Je kan overigens aan de knop draaien, en ik denk ook op de thermostaat, en teruggaan naar het schema, selecteer daar voor het huisje (thuismodus) of mannetje (afwezig)
  • Byknarf
    Opties
    @Rob2
    Zoals ik het snap zou het idd standaard moeten zijn maar helaas werkt het niet (altijd) zo merk ik.
    Als er bij mij een nieuw tijdblok ingaat met een verlaging dan gebeurt dat niet (vaak). Dit zijn juist de soort automatische zaken die ik van een thermostaat wil, graag ook betrouwbaar.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je de instelling veranderd hebt dan kan het zijn dat het niet meer werkt. Dat is altijd het nadeel van die gebruikersinterfaces op telefoons, je weet nooit precies welke aanraking precies wat doet, als je niet dag en nacht met de ontwikkeling van dat soort dingen bezig bent.

    Ook moet je er nog rekening mee houden dat Tado niet zo zeer op het begin van een tijdblok reageert, maar op het veranderen van de temperatuur setting. Dus als er een nieuw tijdblok begint waarin de temperatuur hetzelfde staat ingesteld als het vorige tijdblok, wordt dat niet gezien als reden om de handmatige setting te beeindigen.

    Heb je een tijdblok van 6 tot 8 uur met 20 graden en een van 8 tot 10 uur met 20 graden en daarna een blok van 10 tot 12 uur met 15 graden en zet je om 7 uur de temperatuur op 21, dan gaat ie dus niet om 8 uur naar 20 graden maar wel om 10 uur naar 15 graden.

  • Byknarf
    Opties
    Aha, jammer dat het zo werkt. Nu moet ik alsnog bedenken dat ik optijd de temperatuur verander. Ik had gehoopt dat de Tado zou kijken naar de instelling van een blok niet naar een verandering t.o.v. het vorige blok. Mijn CalorMatic 370 snapte dat wel. Het is wel op te lossen door een kort tijdsblok ertussen te zetten met een iets lagere temperatuur en daarna weer naar de gewenste temperatuur. (Denk ik n.a.v. je uitleg).
    @Rob2: Dank voor je reactie.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja als je dacht om een hele serie blokken van dezelfde temperatuur te maken om op die manier de eindtijdstippen van handmatige veranderingen te bepalen dan kun je die blokken ook een minimaal verschil in temperatuur geven.

    Bijv eerst een blok van 20 graden en dan een van 20.1 graden.

  • Byknarf
    Opties
    Yep, dat heb ik nu zo ingesteld. Lijkt idd te werken.
  • Byknarf
    Opties
    Helaas, het heeft heel even gewerkt. Nu moet ik het weer in de gaten gaan houden. Hmm, niet wat ik had gehoopt :/
  • Coole_gast
    Opties

    Ik heb het zelfde probleem en wil graag een knop waarmee ik (bv als ik eerder dan gewoonlijk weg ga) alle slimme radiatoren tegelijk op bijv. 16 graden zet en dat de radiatoren het schema weer hervatten op de tijd die ik geprogrammeerd heb. Als ik nu eerder dan volgens het schema de deur uit ga. Moet ik de radiatoren openlaten om mijn familie/collega's die later komen niet in de kou te laten zitten of alle 15 radiatoren stuk voor stuk met de app (of met de hand) lager zetten.

    Wij hebben geen centrale thermostaat daar wij op de cv van een gebouw met meerdere appartementen zijn aangesloten.

    Door in de app naast de knop van alle radiatoren uitzetten (vorstbeveiliging) een knop te realiseren met daarop alle radiatoren uitzetten tot hervatting schema zou dit probleem oplossen.