tado icm Intergas Extreme36

Opties

ik heb sinds een paar weken een bedrade tado thermostaat icm 7 tado radiatorkranen. waarvan 3 op slaapkamers, een in weerkkamer, een op de overloop, een badkamer en een icm met thermostaat op de vloerverwarming en deze is naast de bestaande radiatorkraan van de vloerverwarming geplaatst.

ik heb in de app warmwater uit om te kijken of ik het hierna genoemde probleem kon achterhalen. Gezien het vermogen van de ketel en dekorte leidingen naar badkamer en keuken is het water sneel genoeg heet.

Wat mij is opgevallen dat de ketel heel vaak heel kort (soms maar paar seconden) aanspringt en vervolgens weer uit gaat en ik zie dat dit veelvuldig gebeurt. Soms zelfs om de paar minuten. Vandaar heb ik eerste tapwater in de app uit gezet om te kijken of het hier aan lag. Dit was niet de oplossing.

Draden en aansluiting op ketel gedaan volgens de beschreven manier. Nest thermostaat en ketel werkte prima samen. Als ik in een ruimte een warmtevraag heb wordt radiator warm. TapWater is snel heet.

ik hoop dat ik wat tips mag ontvangen om te kijken waarom deketel zo vaak aan gaat. lijkt me niet echt bevoordelijk voor de ketel.


alvast mijn dank, Hans

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Ik neem aan dat de ketel Opentherm wordt aangestuurd - aangesloten op X13/1 en 2 en op tado +/-
    Het zou kunnen dat de modulatieruimte voor de thermostaat te klein is (ruimte tussen min en max vermogen of min/max watertemp), zijn deze instellingen op de ketel wellicht aangepast?
    Anders lijkt me dit een vraag voor tado support, zij kunnen meekijken met wat je systeem precies doet.
  • HansIda
    Opties
    Bedankt voor je reactie.

    Zo ver ik weet is het OpenTherm. En voor de zekerheid zal ik na de kerst kijken welke aansluitingen precies zijn gebruikt. Of er een aanpassing min/max is gedaan weet ik niet.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Trek de draden van de thermostaat los van de ketel en test of het dan nog gebeurt. Zo ja dan ligt het aan de ketel, zo nee dan ligt het aan de thermostaat of de aansluiting hiervan
  • HansIda
    Opties
    Bedankt voor de tip, Ga dit proberen.