Geluiden bij toepassing thermostaatkranen

Opties
Sinds in onze woning alle radiatoren zijn voorzien van Tado thermostaatkranen, horen we soms geluiden bij de radiatoren.
Het is volgens mij niet steeds dezelfde radiotor. De eerste keer dat we het hoorde leek het of er iemand een paar deuren verder wilde gaan boren. Het is maar een 2 a 3 seconden maar goed hoorbaar. Naar mijn mening is het bij de radiatoren in de huiskamer. Maar die gaan zelden open staan op 15 graden ingesteld, we verwarmen de huiskamer met airco. Zijn er meer gebruiken die deze geluiden hebben en is hier een oplossing voor. Voorheen hebben we dit nooit gehoord.

Voor iedereen fijne feestdagen gewenst 🌲🎄🥂

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Zitten de kranen goed gemonteerd (waterstroom in de richting van de pijl)?
    Je kan de pompsnelheid van de ketel verlagen
  • Vennetje
    Opties
    De kranen zijn door een installateur 2 jaar geleden gemonteerd. Het komt ook maar een enkele keer per dag voor. Dus moet het dan gaan zoeken in de pompsnelheid van de ketel. Ga eens kijken of ik deze kan aanpassen.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Heb je een bypass in het systeem zitten? Dat is wel nodig als alles voorzien is van Tado knoppen
  • Vennetje
    Opties
    Volgens mij zit er geen bypass in het systeem.
    Dus moet dit door een installateur worden aangebracht. Want het gebeurt ook in de nacht. Vind mijn vrouw niet zo heel fijn. En o de zolder de tado wisselen met een normale knop en deze half open zetten heeft dit nog effect
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    december 2023 aangepast
    Opties
    Dat laatste kan wel helpen