Hoe tado v3 aansluiten? Op nefit smartline hr

Opties
Beste mensen,
Onlangs heb ik alles aangesloten zoals het hoort via de stappen plan van tado. Aleen met het testen springt mijn ketel niet aan en doet hij niks. Waar kan dit aan liggen. De tado heb ik aangesloten op de + en - en op de (nefit smart line hr ketel) zit de kabel aangesloten op 3 en 4 (oranje blokje)

Reacties

  • Djimmy
    Opties
    Hierbij een foto van de ketel aan sluiting
  • Andreplusplus
    Opties
    Ik vermoed dat de rcc aansluitmodule ertussenuit moet.
    Sluit de thermostaat eens rechtstreeks aan op het oranje blokje?
  • Djimmy
    Opties
    Ga ik straks even proberen dankuwel
  • Djimmy
    Opties
    @Andreplusplus ik heb het geprobeerd en het werkt helaas ook niet
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Blind dingen proberen werkt meestal niet met Tado. Het minste wat je dan moet doen is de installatieprocedure opnieuw doen via https://tado.com/start

    Als je er niet uitkomt schakel dan de supportdesk in, die zijn daar voor (chat op de webpagina).

  • Freek123
    Freek123
    december 2023 aangepast
    Opties
    Moet goed zijn, zo zit mijn Nefit ook aangesloten. Op oranje blokje en verder het rode blokje doorgelust. Is bij jou ook volgens mij. Ik heb alleen geen RCC aansluitmodule.(oudere ketel ex 2010)
  • Andreplusplus
    Opties
    Maar ja, is de thermostaat nu ook goed ingesteld (dat doet de wizard voor je)?
    En is de ketel daarna uit/aangezet?
  • Djimmy
    Opties
    Ik heb de help desk (chat op de site ) gevragen en blijkbaar was mijn tado thermostaat zelf niet goed in gesteld. Ze hebben hem op afstand ingesteld en alles werkt nu top. Bedankt allemaal voor het mee denken. @Rob2 @Freek123 @Andreplusplus
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    ok dan had je het dus goed kunnen krijgen via die tip die ik gaf.