Geen werkende verwarming

Opties

Dag allen,

Ik heb de tado bedrade thermostaat aangesloten, maar de verwarming werkt niet. Er is momenteel wel warm water. Ik heb alle stappen goed doorlopen en er heeft iemand op afstand meegekeken naar de instellingen van de apparaten. Daar is geen probleem mee. Alles is goed gepaird en te zien en besturen via de app. Binnen de CV ketel, een Intergas Kombi Kompakt HRE 36/60, zit er een gele draad in 5, een rode in 11 en blauwe in 12. Binnen de thermostaat zit de rode en blauwe draad op + en -. Andersom heb ik ook al geprobeerd, en de COM en NO heb ik ook al geprobeerd. Wij zitten momenteel te bibberen, kan iemand mij op weg helpen? Wat gaat hier fout?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je de boel alleen maar "aangesloten" hebt dan is het normaal dat het niet werkt.

    Je moet via de wizard op https://tado.com/start de stappen doorlopen waarbij je thermostaat dan meteen geconfigureerd wordt.

  • Denn
    Opties

    Hé Rob,

    Ik heb de wizard nu al bijna 10 keer doorlopen. Geen effect.

  • Denn
    Opties

    Hé Rob, 

    Ik heb de wizard nu al bijna 10 keer doorlopen. Geen effect.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan wordt het tijd om de supportdesk te raadplegen. Het moet gewoon werken met die ketel.

  • Denn
    Opties

    Bedankt voor het meedenken. Ik heb een bericht gestuurd voor hulp.

  • Andreplusplus
    Opties
    Tja, ook ik kan alleen maar zeggen: verwijder thermostaat uit de app en volg de wizard nogmaals bij het toevoegen.
    11 en 12 (X4) in de ketel is goed, en (dus) +/- op tado.
    Als het nog koud is, je kan altijd de ketel vol aanzetten door beide draden (tijdelijk) met elkaar te verbinden of even de oude thermostaat terug te plaatsen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja maar dit zijn die mensen die "alles al goed gedaan hebben". Ik denk dat de supportdesk hen het beste kan helpen, zowel omdat die kunnen zien wat er precies gedaan is, als om de supportdesk de feedback te geven dat de installatiehandleidingen kennelijk niet goed zijn.

  • Ruuddwars
    Opties

    Heb dezelfde problemen gehad bij de Vaillant classic.

    Uiteindelijk uitgekomen op kachel RT, thermostaat op No en COM. Daarna werkte het wel naar behoren.

  • Royvansloun
    7 januari aangepast
    Opties
    Ik heb vandaag mij Thermosmart vervangen door de Tado. De twee draden op on en com, maar de ketel slaat niet aan. Alles staat online in de app. Wie kan mij helpen?
    Ik kan uiteraard de twee draden even aan elkaar koppelen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling
  • Denn
    Opties
    Het lag bij mij aan een kabelbreuk. Direct aan de ketel verbonden via + en -. Bij het doorlopen van de instellingen een modulerende thermostaat kiezen. Mocht je meer ervaren zijn, kan je de handleiding voor installateurs volgen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Doe het nou maar gewoon via de website https://tado.com/start ipv de "handleiding voor installateurs"....

  • Royvansloun
    Opties
    Ik heb de handleiding stap voor stap gevolgd. Helaas werkt het (nog) niet
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan morgen maar de servicedesk benaderen...