bedrade thermostaat aansluiten

Opties

is de bedrade thermostaat van tado geschikt voor 230v aansluiting


ik heb nu de honywell dt 90 1012

aan uit

24/230volt

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Relais van Tado thermostaat kan volgens specs 230V/6A aan.

    Houd er rekening mee, dat de bekabeling ook geschikt moet zijn voor 230V.

    Dus geen zwakstroom kabel gebruiken
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Denk er wel aan dat als de thermostaat inderdaad 230v schakelt, je heel goed moet weten waar je mee bezig bent!

    Als je je afvraagt "welk draadje zal ik nu eens aan welk schroefje doen, en wat moet ik met dit overgebleven draadje" begin er dan NIET zelf aan maar vraag iemand die er verstand van heeft het voor je te doen.

    Overigens kan het ook geen kwaad om eerst eens te kijken of het niet beter is de hele installatie te vervangen.

  • Andreplusplus
    Opties
    Nou, hele installatie vervangen.... Een andere thermostaat is een mooie gelegenheid om eens te kijken of de bestaande ketel niet via een bus protocol aangestuurd kan worden. @prestige om welke ketel gaat het?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als de bestaande ketel met een 230v schakeling aangestuurd wordt dan zal die antiek zijn en zeker geen "bus" supporten.

    Maar het zal wel weer een van onze zuiderburen met een "mazout" ketel zijn...

    Advies blijft: niet aanzitten als je geen kennis van de materie hebt!

  • Henk60
    Opties
    Ik heb de tado thermostaat aangesloten en de Remeha avanta 28c ketel doet het. Op een later moment heb ik de internet bridge geïnstalleerd en gekoppeld aan de thermostaat maar nu gaat de verwarming niet bijkomen. Ook niet via de tado app, hierin kan ik diverse wijzigingen doen en programma's veranderen maar de ketel doet niets. Hoe kan dit en wat moet ik doen?
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Check of de thermostaat als zone regelaar is ingesteld voor de ruimten binnen de app
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    @Henk60 als ik me goed herinner is de voorgeschreven installatievolgorde éérst de bridge installeren en pas daarna de thermostaat e.d. Dat zal betekenen alles resetten en opnieuw beginnen bij de bridge.