Welke setup werkt het best?

Opties

Ik heb één open ruimte op het gelijkvloers van ongeveer 55 m2 met de volgende indeling.


Aan de rechterkant is de ingang met een deur en een raam. Aan de linkerkant een groot schuifraam naar de tuin.

Ik heb 3 radiatoren, alle drie dezelfde grootte en alle drie voorzien van slimme radiatorknoppen.

Op dit moment heb ik 3 kamers ingericht, kantoor (thermostaat + radiatorknop - de kop regelt de temperatuur), keuken en living. De badkamer is een kamer op een andere verdieping.


DE VRAAG

Is dit een goede opstelling aangezien de ruimte één open ruimte is, of moet ik alle radiatorknoppen en de thermostaat in één kamer groeperen? In dat geval, welke locatie moet ik gebruiken om de temperatuur te meten?

 

Beste Antwoord

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    december 2023 aangepast Antwoord ✓
    Opties
    Het hangt ervan af wat je wil - hele ruimte 1 temp, dan alles als 1 ruimte configureren en meettoestel (thermostaat of een aan te wijzen knop) op een representatieve plaats (waar de gemiddelde temp heerst). Wellicht moet je dan de radiatoren waterzijdig inregelen om alles in balans te krijgen.
    Wil je verschillend voor en achter, dan zoals je nu hebt handhaven en dan per radiator de temp ter plaatse regelen (evt de thermostaat als meettoestel)