Trackers in de app

Opties
Kan iemand me uitleggen waarom er zo ontzettend veel trackers in de app zitten?

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Geef eens een toelichting? Wat zie je (en hoe zie je dat?)
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Ik zie alleen de 2 (bijna onontkoombaar) google Analytics trackers
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    2 januari aangepast
    Opties

    @Pblom zo irritant, vraag droppen en bij wedervragen/reacties niet meer reageren…

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nou wat ook wel irritant is dat is mensen die op alles reageren zelfs als ze de vraag niet snappen. Je kunt ook een dagje wachten tot iemand die wel weet wat trackers zijn een antwoord plaatst.

  • Andreplusplus
    Opties

    En wat nog irritanter is, dat er geen inhoudelijk commentaar wordt gegeven, maar dat mede-‘helpers’ de les wordt gelezen 😇😉. Ik weet wel wat trackers zijn, maar wat is ‘zo ontzettend veel’?

  • Pblom
    Opties
    Excuus voor de late reactie. Ik zie dit in de app van duckduckgo. Die spoort verborgen trackers op.
  • Pblom
    Opties
    De app geeft aan dat hij het afgelopen uur 831 pogingen heeft tegengehouden. Het kan ook zijn dat het google is want ik heb de tado ook aan mn home app van google gekoppeld. Misschien dat iemand dit weet?
  • Pblom
    Opties
    bestandjes waarin gegevens worden opgeslagen, zoals onderwerpen die je hebt opgezocht, websites die je hebt bezocht, en producten die je hebt bekeken. Ook kan de instelling van je browser worden vastgelegd, dit heet fingerprinting. Het doel van dit soort tracking is het combineren van gegevens tot een profiel, dat interessant is voor adverteerders
  • Andreplusplus
    Opties
    mmm, tado versus Google.... mmmm even denken...
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Dit gaat over de website, niet over de app. De app heeft geen andere trackers dan de 2 door Google verplichte om het gebruik van de app te kunnen monitoren
  • Pblom
    Opties
    Ik kijk op de app via mijn telefoon, niet via de website