Graag even sparren, klankborden over mijn issue

Opties

Ik wil graag even klankborden over mij Tado oplossing.

Ik heb 4 radiatoren in huis. Inmiddels één Tado centrale thermostaat. Ik wil graag alles met Tado uitgevoerd hebben. 1 radiator doet sowieso niet mee in het hele verhaal, die staat in de slaapkamer en heb en doe ik nooit aan.

Er is een kleine studeer kamer, daar moet een aan/uit kraan nog vervangen worden door een Tado knop. Deze gaat daarna "zelfstandig" opereren. (op gezette tijden aan, minimum temperatuur en op commando aan/uit te zetten, al dan niet geautomatiseerd bij aanwezigheid oid)

In de woonkamer wil ik ook een Tado knop gaan monteren. Hier hangt ook de centrale thermostaat daarom laat ik die centrale thermostaat als master fungeren (postie in ruimte is ook beter dan bij/op radiator). De tado knop hier fungeert als (domme) slave om deze radiator ook geautomatiseerd en smart te kunnen katen functioneren.

In de hal hangt een radiator die het bij binnenkomst en als 'looproute' een beetje aangenaam moet maken.

Als ik alles met Tado knoppen gaat uitvoeren heb ik dus ergens een byass nodig, Ik kan er ook voor kiezen om de hal radiator van een gewone aan/uit knop te voorzien, deze altijd vol open te laten staan en deze radiator dus als bypass te laten fungeren. Voordelen ik hoef geen extra Tado knop te kopen en geen bypass te installeren). Echter dan zou het wel zo kunnen zijn dat deze radiator (onnodig?) de hal (te veel?) verwarmt en ik daardoor dus extra ga verbruiken. Aan de andere kant gaat deze alleen maar (vol?) aan als er elders (studeerkamer of woonkamer) een warmtevraag is.

Wat zouden jullie doen?

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Een gewone knop vol open is misschien wat te veel van het goede, half open is mogelijk ook voldoende.
  • kaajee
    Opties
    Maar verder zou jij het ook zo doen, instellen? Is geen energie verspilling?

    En half open kan natuurlijk altijd inderdaad, maar stel je wilt het dan wel een keer wat warmer stoken in de gang, dan moet ik telkens op de knieën om de knop te stellen, dan zou een Tado wellicht wel weer voordeel opleveren.....
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Neem dan een bypass, dat is altijd de beste oplossing. En een tado knop op de radiator