Waarom blijft radiator verwarmen

Opties
Beste allemaal,

Mijn tado is van slag. De thermostaat staat op 18 graden de kamer is 23 graden maar de verwarming blijft verwarmen. Nu zit er op de betreffende radiator geen tado knop. Maar dan alsnog zou de radiator moeten afslaan bij het bereiken van de temperatuur als ik logisch nadenk. Overige ruimtes staan verder allemaal uit of hebben ook geen knop. Verdere info is dat het gekke is dat de app ook niet aangeeft dat de ruimte/woonkamer/plek waar thermostaat hangt bezig is te verwarmen.

Vraag hoe kan dit en hoe los ik het op.

Mvg

Jeroen

Antwoorden

  • pallieter73
    Opties
    Hi Jeroen, ik denk dat het een ketel probleem is. Mogelijk 3wegklep die blijft hangen, ketel Probert warm water te produceren maar het gaat richting radiator. Heb je warm water? Pin me er niet op vast natuurlijk met zo weinig info. Succes
  • Ik heb gewoon warm water. En het lijkt er ook op dat de eerste dagen het systeem wel werkte. Het sloeg netjes af en warmde op naar wens. Had en thermostaatknop die niet goed passend te krijgen was en die eraf gehaald en uit het systeem van de app verwijderd en het lijkt erna te zijn begonnen. Het gekke nu is dat alles verder uit de app is en of de knoppen dicht staan. Alleen in de woonkamer kan dit niet omdat deze ooit door degene die het gemaakt heeft rechtstreeks op de leidingen is gezet. Maar zoals ik in de begon post aangaf waarom zegt de slimme tado thermostaat niet dat de temperatuur bereikt is dan zou in principe de ketel toch moeten stoppen. Want nergens anders in huis vraagt een radiator warm water. Mvg
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    "Nu zit er op de betreffende radiator geen tado knop. Maar dan alsnog zou de radiator moeten afslaan bij het bereiken van de temperatuur als ik logisch nadenk."

    Hoe zal in godsnaam de radiator dan kunnen afslaan?
  • Nou omdat de slimme thermostaat die bedraad is trouwens toch een waarde meet en dan de ketel opdracht moet geven dat het genoeg is?
  • Doreen
    Opties
    Ik heb geen tadoknoppem op mijn chaiffages, dat is ook nooit een probleem geweest. Thermostaat werkte zoals moet, tot deze middag. Sindsdien heb ik hetzelfde probleem
  • MisterJohn
    Opties
    Ik heb ook dit probleem. CV blijft maar verwarmen
  • Andreplusplus
    Opties
    "Ik heb een probleem, kun je het voor oplossen?"
    Met zo weinig informatie natuurlijk niet. "Neem maar een paracetamolletje en vroeg onder de wol"😀
    Oftewel: vertel eerst meer over je situatie.
    *Warmtebron: CV ketel merk en stadsverwarming of ...
    *Radiatoren, vloerverw, ...
    *Wat voor tado spullen, hoe aangesloten en geconfigureerd
    * Is het nieuw heeft nooit gewerkt, of eerst wel en nu niet meer
    * Heb je wat veranderd in huis, aan de configuratie of aan de verwarming
    * Wat heb je al geprobeerd en wat was het resultaat
  • Andreplusplus
    Opties
    @Brilsmurf1982 Jeroen De radiator kan niet vanzelf dicht, dus als er heet water kan circuleren omdst de thermostaat een seintje krijgt uit een andere ruimte om de ketel aan te zetten, wordt de woonkamer ook warm(er).
    Als je geen andere tado apparaten hebt aangesloten, dan heb je een configuratieprobleem of er is iets stuk.
  • Ik heb vanacht alle tado apparaten uit(vorstbeveiliging gezet) en nog was de radiator heet. Ik ga haast denken dat de ketel het probleem is.
  • Andreplusplus
    Opties
    Dat, of de interface-instelling van tado matcht niet met de ketel. Is de installatie wel goed verlopen?