EnergyIQ van heel dom naar slim...

Opties

Nu is EnergyIQ op een uiterst dom niveau ontwikkeld in de Tado app en web-pagina.

Ik stel voor om de mogelijkheid toe te voegen de meterstanden automatisch uit te lezen in plaats van deze handmatig in te moeten voeren. Apps als Mindergas.nl en Umeter.nl doen dit ook al heel lang.

Daarnaast is de implementatie van energietarief veel te simpel. Als je een vast contract hebt dan werkt dat wel, maar voor dynamische enrgiecontracten werkt het net zo dom als met de meterstanden. Bij dynamische contracten wijzigt de gasprijs normaliter dagelijks. Elke dag je dagprijs voor gas invoeren doe je niet. Ook hier is gewoon broninformatie op het internet voor te vinden. Ten opzichte van de marktprijs voor gas is er dan nog een energieleverancier specifieke opslag (de inkoopvergoeding), energiebelasting, leveringskosten per dag en netbeheerkosten per dag.

Energiebelasting, leveringskosten per dag en netbeheerkosten per dag komen in de huidige kostenberekening in de Tado omgeving niet voor. Dus de variabele kosten zijn mogelijk niet compleet afhankelijk van wat een gebruiker invoert en de totale kosten zijn zeker altijd incompleet.

Mijn voorstel is om EnergyIQ van domme IQ = 70 naar een slimme IQ = 150 te verbeteren.

4
4 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Al eerder zijn dergelijke voorstellen gedaan. Tado doet er echter niets mee.
  • Jurre
    Opties
    Vraagje van nieuwe gebruiker: in de app kun je het energietarief kwijt. Waarom kan ik niet zowel mijn gas als stroomtarief kwijt? Of kijk ik niet juist?
  • Andreplusplus
    Opties

    Wat zou tado met elektriciteit doen???