Overschakelen van Siemens QAA55 thermostaat naar tado

Opties

Mijn woning heeft een Elco Straton verwarmingsketel, oorspronkelijk in combinatie met een Siemens QAA55 thermostaat (2-dradig, met Boiler System Bus of BSB). De vorige eigenaar van de woning heeft de thermostaat vervangen door tado.

De verwarming vertoont heel wat schommelingen, wat volgens tado het geval is omdat de bedrading van de tado thermostaat verkeerd gebeurd is. Tado zegt meer specifiek dat de tado thermostaat de digitale connectie moet gebruiken, terwijl hij momenteel geconfigureerd is met het potentiaal-vrij relay. Ik wil de bedrading van de thermostaat nu veranderen, zodat de digitale connectie (met de A, -, en + connectoren) wordt gebruikt.

Er komen 4 draden uit de muur waar de tado thermostaat zich bevindt, namelijk een blauwe, zwarte, bruine en grijze. Momenteel worden de blauwe en zwarte gebruikt (de blauwe in de NO connector, de zwarte in de COM connector). Zie ook onderstaande foto.

Ik wil de bedrading dus veranderen, zodat de digitale connectie (met de A, -, en + connectoren) wordt gebruikt c. Hoe kan ik te weten komen welke draad ik precies moet gebruiken voor de digitale connectie, en in welke connectoren ik die moet aanbrengen?

Bedankt!

Reacties

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    6 januari aangepast
    Opties
    Een hint kan zijn de wizard in de app te gebruiken. Verwijder thermostaat en voeg opnieuw toe.
    Verbind tado + met CL+ op de ketel en tado - met CL-, de kleur van draad maakt niet uit. Zorg dat de ongebruikte draden nergens mee verbonden zijn.