Sterke schommelingen in temperatuur

Opties

Ik gebruikt tado in combinatie met een verwarmingsketel Elco Straton. De temperatuur in de kamers vertoont heel sterke schommelingen, en wijkt af van de temperatuur ingesteld in tado. Dit is het geval in alle kamers.

In de figuur hieronder is de ingestelde temperatuur 19 graden, maar de temperatuur schommelt tussen ongeveer 16 graden en 20 graden. Het lijkt alsof de verwarming pas werkt als de temperatuur sterk gezakt is, dan even werkt, en dan weer uitvalt tot de temperatuur weer sterk gezakt is.

Heeft er iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?



Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    De verwarming kan geen afgifte doen aan de ruimte, lijkt het. Zit de knop goed gemonteerd en is die succesvol gecalibreerd (ooo in display van de knop)?
  • frederikmennes
    7 januari aangepast
    Opties

    Bedankt voor de feedback @Andreplusplus. De knop zit inderdaad goed gemonteerd en is succesvol gecalibreerd.

    Ik wil nog toevoegen dat de temperatuurschommeling vandaag volledig verdwenen was (zie onderstaande grafiek van vandaag: de temperatuur is constant rond 19 graden; er is een stijging rond 20u maar dat was zo ingesteld).

    De buitentemperatuur was vandaag lager dan de afgelopen weken. De buitentemperatuur was vandaag ongeveer 0 graden, terwijl die de voorbije dagen ongeveer 10 graden bedroeg. Begin december was het ook kouder, en toen waren de temperatuurschommelingen ook verdwenen.

    Zou het kunnen dat er ergens een verkeerde instelling is die ervoor zorgt dat de verwarming niet goed werkt bij hogere buitentemperaturen?


  • Andreplusplus
    Opties
    Ik kan stookgedrag van tado (hoe donkerder grijs, hoe meer) van deze ruimte nog niet koppelen aan de temperatuurschommelingen. Er moet wat anders aan de hand zijn.