Internetbridge nu al kapot

Opties
Mijn internetbridge maakt opeens geen contact meer met de router of cloud. Daardoor is het met de huidige vorst slechts 13 graden in huis. Ik heb een harde reset en voeding aan/uit al meerdere keren geprobeerd. Soms maakt de bridge verbinding met de router, maar vervolgens niet met de Cloud. Graag zsm hulp of een nieuwe opsturen.

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    8 januari aangepast
    Opties
    Neem contact op met de service desk via de chat op de website
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Er klopt iets niet in je omschrijving. Heb je het wel over de Internetbridge? Want als die kapot is kun je nog steeds gewoon met de hand een fijne temperatuur instellen en werkt de verwarming.

    Maar als je actie wilt, inderdaad, de servicedesk inschakelen. Er zijn geen Tado medewerkers die dit forum lezen en een bridge gaan opsturen.

  • Andreplusplus
    Opties
    Nee, als de bridge ook niet meer met de tado apparaten kan communiceren, werkt er niets.
    Is het niet een kwestie van slechte voedings- of netwerkkabeltje?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik kreeg uit zijn verhaal de indruk dat het een probleem aan de netwerkzijde was. En het hangt er ook vanaf wat voor installatie je hebt. Als je bijv alleen een bedrade thermostaat hebt en geen draadloze ontvanger en radiatorkranen dan werkt het systeem ook zonder bridge, alleen moet je dan de temperatuur met de hand op de thermostaat instellen (schema is dan niet meer actief).

    In geval van nood zou je indien je een bedrade thermostaat hebt ook de kranen in de ruimte die je wilt verwarmen eraf kunnen draaien en dan op de thermostaat de temperatuur instellen.

  • Schumi
    Opties
    Dank voor jullie opmerkingen. Inmiddels heb ik contact met de Servicedesk. Een aantal radiatoren kan ik handmatig bedienen. Maar in de kinderkamers zit er kinderslot op en die werkt nu dus niet. Het probleem zit niet aan de datakant. Inmiddels beginnen de leds op de bridge te doven. Ik heb de indruk dat het einde bridge is.

    Ik wacht de vordering met de Servicedesk even af.

    Groet