Bedrade thermostaat als hub voor thermostaat kranen?

Opties

Hallo,

Ik heb 5 Tado thermostaatkranen in gebruik. Mijn CV ketel hangt buiten in een balkonkast. Ik heb de bedrade Tado thermostatische kranen hierop aangesloten. Deze themostaat bevindt zich ook buiten in de balkonkast en werkt dus eigenlijk alleen als communicatiehub met de CV ketel voor de themostaatkranen. De bedrade thermostaat meet echter wel de temperatuur buiten en kan daarom de CV ketel inschakelen


Is het mogelijk om de temperatuurfunctie op de bedrade thermostaat uit te schakelen en de thermostaat zo echt alleen als hub te gebruiken voor de thermostatische kranen?

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee volgens mij kan dat niet. Je kunt wel die thermostaat in een aparte ruimte configureren (dat heb je vast al gedaan) en daarvan de temperatuur zo laag mogelijk zetten, maar lager dan "vorstbeveiliging" kan die volgens mij niet en dan krijg je met het weer dat er nu is problemen.

    Ik denk dat de enige oplossing is om de thermostaat toch binnen te hangen. Of overstappen op een draadloze ontvanger, die kun je wel buiten monteren.

  • ncm1980
    Opties


    Hi Rob,

    Dank je wel voor je snelle reactie. Weet je of de extensiekit gebruikt kan worden zonder de draadloze thermostaat unit? Of heb je deze altijd nodig om de extensiekit te kunnen configureren, etc?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik geloof dat dat wel kan ja, een draadloze ontvanger met alleen kranen. Maar omdat je toch die thermostaat hebt kun je die ook als temperatuurvoeler in de belangrijkste ruimte ophangen, dat werkt meestal beter dan temperatuurmeting door de knoppen.

  • Andreplusplus
    Opties

    @ncm1980 U spreekt in raadselen. “bedrade Tado thermostatische kranen” bestaan niet.

    ”temperatuurfunctie op de bedrade thermostaat uit te schakelen en de thermostaat zo echt alleen als hub te gebruiken voor de thermostatische kranen”

    Ja dat is ongeveer hoe tado werkt. Heb je geen bedrading van ketel naar logische plek van de thermostaat (woonkamer bijv)?

    Normaliter heb je een thermostaat bedraad aan de ketel. Knoppen (draadloos 😉) op de radiatoren in ruimtes die je wilt regelen en een bridge om alles met elkaar en de cloud te laten babbelen.

    In de app heb je dan kamers en in elke kamer wijs je een apparaat (knop, thermostaat of drl temp sensor) aan als meettoestel. Elke kamer heeft ook een zoneregelaar, dat is het apparaat (thermostaat of drl ontvanger) die op de warmtebron (hier de cv ketel) aangesloten is.

  • ncm1980
    Opties

    @Andreplusplus je hebt helemaal gelijk. Bedrade thermostaat kranen bestaan niet, dit was een typo. Met de laatste beantwoording van @Rob2 kan ik weer verder. Hartelijk dank heren!