Overige verwarmingen verwarmen "ineens"

Opties

Dit weekend op de begane grond alle verwarmingen voorzien van een Tadoknop en de Honeywell thermostaat vervangen door die van Tado. Op de slaapkamers (nog) niet. Alleen ondanks dat deze handmatig met een oude knop uitstaan, worden ze nu wel heel heel warm. Pas als we het hele systeem op vorstbeveiliging zetten dan stopt het. En tot de installatie van het Tado systeem was dit niet zo. De thermostaat staat op continue op 15, ik wil het juist per kamer regelen.

Is dit een bekend probleem? Ik kon er op het forum niet direct wat over vinden. Een verwarming kan toch niet uit zichzelf aangaan als hij is dichtgedraaid? Mijn gevoel zegt dat er zoveel "druk" op het systeem komt dat de warmte het ventiel van de oude draaiknoppen open zet. Maar dat voelt dan dat je dus enkel overal Tado kunt installeren (alles of niks)

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    Nee hoor, dat hoeft niet. Je hoeft alleen tado knoppen te plaatsen in ruimtes die je wilt regelen. Ik denk dat de oude knoppen niet volledig dicht zitten. Dat is de enige reden dat er warm water doorheen kan. Een knop wordt niet zomaar open gedrukt.

  • TeeCee
    Opties

    Dank voor het meedenken. Die enige reden gevoel heb ik ook en bij 1 knop denk ik die is versleten en zit niet helemaal dicht. Maar het fenomeen heeft zich nu in meerdere slaapkamers voorgedaan, die kunnen toch niet allemaal "niet helemaal dicht zitten"

  • Andreplusplus
    Opties
    jawel. "Ik denk dat de oude knoppen niet volledig dicht zitten. Dat is de enige reden dat er warm water doorheen kan."
  • TeeCee
    Opties

    Maar waarom was dit fenomeen er vorig week nog niet? Nu pas met Tado wel? Vorige week waren alle verwarmingen op de slaapkamers koud en nu met zelfde stand van de knoppen (niks mee gebeurd) zijn de verwarmingen warm?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Waarom vraag je dat aan ons? Voor het geval het nog niet duidelijk was: wij zijn niet Tado. Wij zijn gewoon andere gebruikers die proberen je te helpen op afstand met de beperkte informatie die je geeft.

  • TeeCee
    Opties

    Ik weet het, bekend businessmodel. Laat gebruikers elkaar "helpen" dat scheelt supportkosten.

    De vraag was een vervolg vraag op de reactie net als de initiële vraag een vraag hier aan de gemeenschap is. Ik weet niet waarom het gebeurd wat er gebeurd.

  • Andreplusplus
    Opties
    ik weet niet of en wat er veranderd is. Ik kijk op afstand en zeg A. Je zegt niet A zonder verdere informatie, dus ik zeg toch A. Ik heb geen B.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    je kunt Tado bereiken via de chatfunctie op de website en dan doorvragen naar een medewerker.