Isolatie

Opties
Ik heb wel eens gehoord dat Tado een berekening heeft, om ongeveer in te schatten hoe het is gesteld met je isolate.
Iets met de tijd die het duurt , hoe snel je huis afkoelt bij een buitentemp. van 0 ° C en een binnentemperatuur van 20°C.
Waar kan ik hierover iets terugvinden.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    ik heb dat nog nooit gehoord

  • Andreplusplus
    Opties

    ik heb dat nog nooit gehoord, dat wil zeggen niet bij tado.

    Er bestaan wel modelletjes over benodigde capaciteit voor ruimte met bep afmetingen en gewenste doeltemperatuur. Volgens mij weet @Herres daar wel wat van

  • Rob1961
    Opties
    Ik heb juist in deze context de naam TADO voorbij horen komen , wat ik niet heel vreemd vond voor een bedrijf als Tado.
    Ook vond ik rekenmethode niet heel raar. Het zegt natuurlijk iets overje isolatie als die afkoeling heel snel of juist heel langzaam gaat.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Ik ken dit ook niet.
    En het klopt ook niet. De mate van afkoeling is namelijk niet alleen afhankelijk van de kwaliteit van de isolatie maar ook van factoren als warmte accumulatie van de gebruikte materialen (zware materialen koelen langzamer af dan lichte) en ventilatie.
    Er bestaan wel vuistregels voor installateurs om het vermogen van toe te passen verwarmingselementen te bepalen.
  • Rob1961
    Opties
    Ik heb het toch in de media voorbij horen komen, maar als niemand het iets zegt, houdt het op.
    Het is uiteraard geen high tech berekening, maar misschien een indicatieve tool, die blijkbaar wel eens gebruikt wordt.
    Of ik heb gewoon alles gedroomd , dat kan natuurlijk ook. B)