tado op Viessmann B1KC , geen warm water wel radiatoren warm

Opties

Hoi iedereen,

Ik installeerde net de tado draadloze thermostaat. Hierbij is de extensiekit verbonden met de Viessmann boiler via opentherm poort kabel 1 en 2. Ik kan de radiatoren perfect laten verwarmen. Warm water is echter een ander verhaal. Het lukt niet om uberhaubp water uit de warmwaterknop te krijgen.

Ik volgde de installatieinstrucites van de tado pro app alsook de instellingen. Op de boiler zelf heb ik geen aanpassingen gemaakt.

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Heb je een tegel voor warm water in de app?
    Zo nee, dan moet je Ekx veranderen in Ekv op de thermostaat/ontvanger. Of even verwijderen en weer toevoegen via de wizard in de app.
    Zo ja, kijk dan of er een schema is ingesteld voor warm water en of de tijdblokken en temp overeenkomen met je wensen.
  • Matthiasbo
    Opties

    hoi! De tegel verschijnt in de app!

    ik heb geen schema voor warm water aan staan. ik heb nu gewoon continu 55°C gezet om te testen of alles correct werkt. Ding is dat ik in de kranen helemaal geen water krijg. Dat is best gek!

  • Andreplusplus
    Opties
    ketel probleem?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je geen schema instelt dan is de temperatuur van het warme water altijd 55 graden. Om een andere temperatuur in te stellen MOET je een schema hebben wat op de huidige tijd het warme water AAN heeft staan.

    (dit is een bug maar dat geeft men niet toe bij Tado)

  • Matthiasbo
    Opties

    schema opgesteld, helaas lijkt het me een ketelprobleem. De Driewegklep zou vast kunnen zitten wanneer de installatie enige tijd afgestaan heeft.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat zou kunnen natuurlijk.