Slimme thermostaat constant in update mode en stuurt radiator niet aan

Opties
Hoi iedereen,

Ik gebruik sinds 1.5 week de tabo radiator knoppen in huis en loop bij een de 'kamers' tegen een probleem aan.

In de woonkamer heb ik een convector put met een slimme radiator knop daarin, omdat deze snel een hogere temperatuur aangeeft dan de kamer zelf heb ik ook een slimme thermostaat gekocht.
Deze is echter sinds installatie (een week geleden) constant in update mode en stuurt hij de radiator knop (in dezelfde kamer, ook zo in de app ingesteld, met thermostaat als meetpunt) niet aan. De app zegt wel dat hij aan staat (drie lijntjes zijn wit), maar de verwarming slaat niet aan.

Ik ben al in contact geweest met de Tado chat, maar hier weinig hulp aan gehad. Ik heb de thermostaat geprobeerd te factory resetten, opnieuw te koppelen en in andere kamers te gebruiken. Telkens heb ik hetzelfde probleem.

Hopelijk heeft iemand hier mogelijk ook deze ervaring gehad en weet een suggestie om het op te lossen?

Alvast bedankt voor elke reactie.

Met vriendelijke groet,

Stijn

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    In de kamer van de 'thermostaat' die dus een draadloze temp sensor is, moet deze ook als zodanig zijn ingesteld EN de zoneregelaar van die kamer moet ook ingesteld staan op het apparaat (thermostaat of draadloze ontvanger) dat de warmtebron (ketel of stadsverwarming bijv) aanstuurt.
  • Stijn_112
    Opties
    Dankjewel Andre,
    Het is inderdaad een draadloze thermostaat.
    Momenteel zijn thermostaat en de radiator samen gekoppeld in een 'kamer' in de app en via de Wi-Fi bridge.
    Ik heb geen koppelstuk voor bij de stadsverwarming, is dit altijd nodig om het te gebruiken of kan het ook zonder?
    Nogmaals bedankt voor de hulp.
  • Andreplusplus
    Opties
    Als de stadsverwarming altijd warm cv water kan leveren, dan heb je in principe daar niets extra's nodig (maar is niet meest efficient omdat er dan heet water door je huis gaat ook als dat niet nodig is, en daar betaal je wel voor.)
    Maar eerst de update modus. Heb je thermostaat al gereset (10 sec ronde knop vasthouden) of desnoods batterijen eruit, even wachten en weer er in.
    Als de thermostaat niet voorbij die update komt (is dat pijl naar beneden op een streepje of sterretje plus dat pijltje?) dan zou ik zeggen om een nieuwe vragen bij je leverancier.
  • Stijn_112
    Opties
    Dankjewel voor de duidelijke uitleg.
    Betreft de update modus, het is een pijl omlaag op een horizontaal streepje en ik heb al geprobeerd het te factory resetten. Helaas had het geen effect en gisteravond stond de verwarming opeens compleet aan zonder dat de app, thermostaat of radiator dit aanstuurde (de convector put was bijna 50 grade).
    Ik zal in dit geval dan de leverancier vragen voor een vervangend product. Nogmaals bedankt voor de hulp.