Slim schema tijdelijk uitzetten
Ik heb mijn Tado kamerthermostaat nu al een tijdje in gebruik en die bevalt goed. Op zich gebruik ik de meeste functies en dus ook het Slimme schema. Waar ik alleen naar op zoek ben is of je het Slimme schema (tijdelijk) kan uitzetten en overgaan op alleen handbediening op de thermostaat
Het lijkt mij wat omslachtig om alle schakelingen in het Slimme schema te verwijderen en later weer aan te maken. Na wat zoeken in de app denk ik dit kan met de functie "Handmatige bediening op het tado apparaat". Deze optie staat nu op "Tot de volgende automatische verandering". Je kun dit aanpassen naar "Tot je het schema hervat" waarvan ik denk dat dit dan zorgt voor alleen een handbediening van de kamerthermostaat. (Zie bijgevoegde afbeeldingen)
Iemand een idee?
Antwoorden
-
Tot je het schema hervatten is precies dat, maar geldt voor het geval als je met de hand de temp op knop of thermostaat aanpast.
In de app stel je eerst de temp in, wacht even tot potloodje verschijnt en dan heb je dezelfde 3 opties.
Verder zijn er 3 schema's mogelijk per kamer. 1 met alle dagen van de week gelijk, 1 met alke dagen van de week verschillend en 1 week/weekend schema. Daar kun je mee switchen. Verder kun je op de geolocatie tegel wisselen tussen thuis en afwezig elke kamer gaat dan naar de ingestelde temp bij het schema van de kamer op de tab Afwezig.
Tenslotte de knop op het hoofdscherm 'Uitschakelen alle kamers', Dan gaan alle kamers naar vorstbeveiliging.1 -
Dank voor je snelle reactie @Andreplusplus !! Ik had inderdaad ook aan de optie "Afwezig" gedacht maar ik wist niet wat er dan gebeurd als je toch handmatig de kamerthermostaat bediend.
Het geval wil dat er tijdelijk iemand bij mij huis komt en geen beschikking heeft over de tado app. Die persoon heeft ook geen vaste tijden van thuis komen dus wil ik (tijdelijk) helemaal over op handbediening van de kamerthermostaat. Ik heb verder geen radiatorthermosstaten.
0