Aansluiten van een tweede cv-ketel op het tado netwerk

Opties

Dit onderwerp is al meerdere keren op het forum geplaatst. Tado (Cheriel) heeft aan mij gevraagd om dit onderwerp op de  tado°community te plaatsen, zodat deelnemers hierover kunnen meepraten en stemmen. Hij (en wij) hopen dat het bijdraagt om een nog beter product te ontwikkelen.

Samenvatting mailwisseling.

IS HET MOGELIJK OM EEN TWEEDE CV-KETEL OP DEZELFDE APP AAN TE SLUITEN?

(T) Het is mogelijk om een tweede cv met 1 app aan te sturen. In dit geval kunt u een Draadloze Ontvanger en Draadloze Temperatuursensor aanschaffen om uw tweede ketel met tado° aan te sturen. Of als u een bedrade thermostaat heeft waarmee u de ketel nu aanstuurt kunt u deze door de bedrade Slimme Thermostaat vervangen.

HEB IK NOG SPECIALE INSTRUCTIES NODIG OM BEIDE SYSTEMEN TE INSTALLEREN EN AAN ELKAAR TE KOPPELEN?

(T) Het tweede verwarmingscircuit zal automatisch aangemaakt worden als u de instructies compleet doorneemt. De instructies kunt u gewoon via de app opvolgen. 

KLOPT HET DAT 1 INTERNET BRIDGE BEIDE KETELS GAAT AANSTUREN? ALS DAT ZO IS KUNNEN ALLE VERDIEPINGEN BEREIKBAAR ZIJN?

(T) Iedere tado° woning kan momenteel maar één Internetbridge hebben. Dit betekent dat u niet meer dan één Internetbridge aan uw tado° account kunt toevoegen. Houdt er rekening mee dat tado° apparaten via radiofrequentie (868 MHz) communiceren. Daarom zal het gebruik van Wifi versterkers het signaal van de Internetbridge niet vergroten. Maar als u een versterker met Ethernet poorten heeft, kunt u uw Internetbridge hierop aansluiten en hem op een meer centrale plek plaatsen om de verbinding van uw tado° apparaten te verbeteren.Onze testen laten zien dat het bereik van de Internetbridge woningen met twee-/drie- verdiepingen kan dekken. Maar twee belangrijke factoren kunnen invloed hebben op dit bereik: De eigenschappen van het gebouw, en het aantal geïnstalleerde apparaten.

KAN IK TESTEN OF DE BRIDGE VOLDOENDE CAPACITEIT HEEFT DOOR 1 VAN DE TADO-RADIATORKNOPPEN TIJDELIJK LOS TE KOPPELEN EN OP DIVERSE UITHOEKEN VAN HET HUIS NEER TE LEGGEN OM TE ZIEN OF DEZE DOOR DE APP AANGESTUURD GAAT WORDEN?

(T) U kunt inderdaad de bridge testen met behulp van de Slimme Radiatorknop. 

IK HEB NU MIJN KETELTEMPERATUUR VIA JULLIE PRO APP AANGEPAST. KAN JE DE TWEEDE KETEL APART PROGRAMMEREN OF ZIJN DE WAARDEN VAN DE PRO-APP VOOR BEIDE KETELS IDENTIEK?

(T) Met de app zou u slechts 1 keteltemperatuur kunnen programmeren. Dit omdat de tweede ketel aan/uit aangestuurd zal moeten worden. De programmering van de keteltemperatuur met tado° kan alleen wanneer deze via Opentherm wordt aangestuurd en u kunt helaas niet beide via Opentherm aansturen met de app.

HET AANSLUITEN VAN DE TWEEDE KETEL VIA DE AAN/UIT-AANSLUITING I.P.V. DE OPENTHERM HEEFT DAT CONSEQUENTIES VOOR DE MANIER VAN VERWARMEN VAN DE RUIMTES? EN VEROORZAAKT HET EEN HOGER GASVERBRUIK T.O.V. EEN OPENTHERM -AANSLUITING? WORDT ER GEBRUIK GEMAAKT VAN EEN AANWARMTIJD? (I.V.M. PROGRAMMERING THERMOSTAAT)?

(T) Tado° kan helaas niet twee digitale interfaces besturen in 1 app. Het is dus niet ondersteund door tado°. Dit is mede omdat wij alleen data kunnen uitlezen van 1 digitaal aangesloten apparaat. Bij Relais aansturing schakelt de verwarming afhankelijk van de warmtevraag gedurende bepaalde periodes volledig in (100%) of uit (0%). De aanwarmtijd wordt bepaald door de ingestelde temperatuur in uw slimme schema. Hij wordt dus niet geprogrammeerd in de thermostaat. 

WIJ HEBBEN IN HET TWEEDE CV-CIRCUIT EEN PLINTVERWARMING. KAN DEZE OOK DOOR TADO AANGESTUURD WORDEN? ALS DAT NIET ZO IS ZIJN HIER EEN ALTERNATIEVEN VOOR?

(T) De plintverwarming kan helaas niet door tado° worden aangestuurd. 


VRAGEN AAN HET FORUM

 Ik twijfel, zoals tado het omschrijft, om de 2e ketel aan te sluiten ( i.v.m met het uitsluiten van de Opentherm). (Meer gasverbruik, temperatuurschommelingen etc.) Klopt dat, en zijn er nog meer overwegingen?

p.s. Ik had nog een poging gedaan om twee keer de Tado-app te installeren (iPhone). Dat kan, maar staat niet toe dat er twee verschillende accounts aangemaakt worden ;-)

1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Het staat ook op de website van Tado, er kan maar 1 OpenTherm apparaat aangesloten worden. Meerdere? Dan die in aan/uit modus
  • Ris
    Opties

    Ik kan met 1 bridge het hele huis bereiken. Dus het voorstel van TADO is mogelijk. Ik ben wel benieuwd als ik de opentherm aansluiting niet gebruik, wat voor effecten dit heeft.

    -Gasverbruik?

    -Werkt 'Vroege start" van Slimme thermostaat TADO ook op de 2e ketel?)

    -Temperatuurschommelingen?

    -Meer andere verschillen tussen OT en AAN/ UIT?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Dit onderwerp is al meerdere keren op het forum geplaatst. Tado (Cheriel) heeft aan mij gevraagd om dit onderwerp op de  tado°community te plaatsen, zodat deelnemers hierover kunnen meepraten en stemmen. Hij (en wij) hopen dat het bijdraagt om een nog beter product te ontwikkelen."

    Als mensen daar mee komen scheld ze dan aub de huid vol! Dit is afpoeier gedrag, Cheriel weet heel goed dat er HELEMAAL NIETS gedaan wordt met de uitkomst van discussies op het forum!