Tado i.c.m. vloerverwarming

Opties
chris58
chris58
16 januari aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Goedemiddag allemaal,

Op de begane grond heb ik vloerverwarming liggen, met radiatoren op de 1e en 2e verdieping.

Kan ik het Tado-systeem ook gebruiken voor de vloerverwarming? Aansturing ziet er nu als volgt uit:

https://i.postimg.cc/c4LsL5q3/20240116-151125.jpg

Bvd!

Reacties

  • chris58
    Opties

    Nu zonder linkje: zo dus 😅

  • heiweg197
    Opties

    Hoi,


    Ik heb, zoals velen, een klep met tado slimme radiatorknop geïnstalleerd. Deze zou in jouw geval boven de thermostaatknop zitten die de temperatuur van het water regelt, onder de rode afsluiter dus (niet boven de 40 ° C bv). De ene (tado) regelt dan de temperatuur van de kamer, de andere de temperatuur van het water voor het vloerverwarmingscircuit.

    De meningen verschillen nogal of dit een goede methode is. Bij mij werkt het prima.


    Mvg


    Rik

  • heiweg197
    Opties

    Overigens wordt het systeem aangestuurd door een draadloze tado tempsensor in de kamer, niet door de slimme radiatorknop

  • Andreplusplus
    Opties
    @heiweg197 Het klopt niet precies wat je schrijft, maar goed dat het voor je werkt.
    (Je hebt geen klep, maar thermostatisch ventiel en de tado knop daarop regelt niet de watertemp in de vloer, maar alleen of er extra heet cv water wordt bijgemengd of niet. De bestaande knop op de verdeler regelt de temp van het water in de vloer).
  • heiweg197
    Opties

    @Andreplusplus

    Ik was inderdaad wat aan het worstelen met de omschrijving. Maar ik schreef niet dat de tado de watertemp in de vloer regelt; 'De ene (tado) regelt dan de temperatuur van de kamer, de andere de temperatuur van het water voor het vloerverwarmingscircuit.'

    Een thermostatisch ventiel is voor mij een klep, een regelklep, maar jouw omschrijving is beter.

    Bottomline van het verhaal; in de setup van @chris58 zou dit ook moeten werken toch?


    Ik heb de (schijnbaar lastige) combinatie van nefit trendline met tado op EMS bus en deze setup. Na wat initieel geklooi met overshoot werkt het nu prima.