🔧 Expertwaarschuwing voor Tado-storingen: Echte Risico’s of Ouderwetse Zorgen?

Opties
DDS
DDS ✭
17 januari aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Kunnen jullie advies of je mening geven svp?
Mijn cv-monteur was sceptisch over mijn nieuwe Tadoo-systeem en waarschuwde voor mogelijke storingen, wat €250 zou kosten. Ik vertelde hem dat ik al maanden zonder problemen draai, maar hij bleef volhouden dat ik binnen een jaar een storing zou hebben.

Wat denk je, is dit ouderwetse angst voor verandering of een realistische kijk van een expert?

Ik hoor graag jullie mening.
Ik overweeg zelfs een andere cv-monteur die naast storing en installatie ook als kern activiteit cv tuning / optimalisatie heeft.
Bedankt!

PS:
Zo sprak ik met mijn cv-monteur over de ideale temperatuurinstelling voor mijn cv-ketel. Toen ik de temperaturen van 60, 80 en 90 graden noemde, gaf hij een simplistisch antwoord: 90 graden voor warmte, 60 graden voor zuinigheid. Hij kon echter geen gedetailleerd advies geven en leek het allemaal wat te veel gedoe te vinden. Ik ben benieuwd naar jullie inzichten: wat zijn de beste instellingen voor comfort en efficiëntie?

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Wat voor storing gaat 250 euro kosten? Is dat zijn tarief voor langskomen voor een onduidelijke storing aan het systeem?

    Ik krijg niet de indruk dat er storingen aan ketels ontstaan door Tado. Wel zijn er wel eens storingen in het Tado gebeuren zelf, in ieder geval meer dan bij een klassieke thermostaat. Maar daar hoef je je monteur niet bij te roepen want die kan daar toch niks mee.

  • DDS
    DDS ✭
    Opties
    Bedankt. Hij was niet specifiek. Ik zal er naar vragen wanneer hij voor onderhoud langskomt. Misschien bedoelt hij een bypass aanpassing, maar speculeren heeft geen zin. Bedankt.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Opties
    Verder lijkt het me iemand van de oude stempel of in ieder geval met ouderwetse denkbeelden. Niet naar luisteren.