Na installatie radiatorknoppen zet thermostaat de klep niet meer open

Opties
Hi,
Ik heb recent de thermostaat geinstalleerd en die werkte.
Nu heb ik er slimme radiatorknoppen bij geinstalleerd en nu wordt de klep niet opengezet als de thermostaat hier wel om vraagt. Iemand enig idee?
#stadsverwarming

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Hoeveel kamers heb je, en hoeveel ruimtes in de app? Is de thermostaat zoneregelaar voor alle ruimtes en meettoestel voor de ruimte waar die hangt?
  • MauricePPR
    18 januari aangepast
    Opties

    Hi Andre,

    Dank voor je reactie.

    4 kamers. 1 kamer met de thermostaat (V3+) en 3 aparte kamers met in iedere kamer een slimme radiatorknop.

    Ik kan ook niet vinden waar ik onderling e.e.a. in kan stellen. In mijn beleving is elk apparaat in een aparte ruimte een aparte aansturing naar de thermostaat. Maar dat blijkt niet zo te werken (?)


    Ik heb nu de radiatorknoppen weer verwijderd uit het dashboard en dan werkt de thermostaat wel zoals ik het verwacht/wens. Maar goed, ik wil natuurlijk dat de radiatorknoppen individueel ook de klep open kunnen zetten.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je moet in de kamer waar de thermostaat hangt OOK die knoppen installeren, anders gaat het nooit goed werken.

    Echter het probleem wat je nu schrijft is niet normaal. benader de servicedesk via de chat zodat die het kunnen oplossen.

  • Andreplusplus
    Opties
    Bij een normale installatievolgorde zou het vanzelf goed moeten gaan.
    Thermostaat in kamer 1 en dan elke knop in een kamer. Op die manier is de thermostaat automatisch zoneregelaar voor alle ruimtes, zoals het hoort. Zoniet, dan kun je dat alsnog zo instellen (bij Instellingen, kamer, zoneregelaar het serienummer van de thermostaat invullen).
    De thermostaat kan dan de klep openen als een knop warmte vraagt.
    En inderdaad ook knoppen in de woonkamer, anders wordt het daar ook warm als het niet hoeft terwijl een van de kamers om warmte vraagt.