App instellingen vloerverwarming

Opties
Hi, ik heb in de woonkamer vloerverwarming en krijg het niet écht warm.

Onze situatie:
- Remeha calenta ace ketel met draadloze ontvanger, opentherm aangesloten
-begane grond vloerverwarming. Draadloze temperatuursensor in woonkamer. slimme thermostaat in kelder die hangt aan Honeywell zoneklep, via relais aangesloten.
- boven een stapeltje slimme knoppen die het prima doen.

De ST en de temperatuursensor zitten in dezelfde "kamer" in de app. De temperatuursensor is de temperatuursensor, en de ST is ingesteld als zoneregelaar.

Dit leek prima te werken, maar ik krijg de woonkamer niet echt boven de 18/18,5 graden, ondanks dat hij bv de hele dag op 20 ingesteld staat.

Het is nu winter dus de kamers boven loeien ook, maar de vraag is nu; doe ik iets fout in de instellingen? Ik heb qua installatie de instructies van tado (optie3) netjes gevolgd, maar vindt het gek dat ik hem niet op 20 graden krijg.

Druk en aanvoertemperatuur zijn prima, de thermostaatknop van de vloerverwarming staat op 40 graden, pomp doet het gewoon, ik heb ook wel warme voeten.

Is het puur de winter waardoor het niet lukt? Of omdat er veel warmtevraag is in de andere slaapkamers? Of moet de thermostaatknop aan de vloerverwarming pomp hoger dan 40? Mij is verteld dat dit gevaarlijk zou zijn.

Benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    De ontvanger moet als zoneregelaar ingesteld worden ipv de ST
  • SjaanZee
    Opties
    Dus toch! Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb voor Woonkamer nu de temperatuur sensor als meetsensor en de ST natuurlijk in dezelfde kamer. Maar als ik de zoneregelaar wil instellen, kan ik alleen maar de ST kiezen. Zie afbeelding.

    Dank overigens voor snelle reactie!
  • Andreplusplus
    Opties
    De oplossing staat ook in de afbeelding. Je moet er een temp sensor van maken. Klik op de blauwe knop 🙃
  • SjaanZee
    SjaanZee
    20 januari aangepast
    Opties
    Ja en nee, Andre. Net even gaan pielen en heb het probleem gevonden:
    Op de ST stond het Extensie Kit vinkje uit. Die aangezet en daar D01 (opentherm) aangezet. ST zelf natuurlijk R01. Problem solved.

    Dank voor het meedenken:)!

    Edit: vind net ook dit document via de Tado Professional app: https://cdn.brandfolder.io/607DGEMS/as/ggvpt65wswr854cvjjp4frx5/Extensiekit_Handleiding_-_vloerverwarming_en_radiatoren.pdf.