Daikin Ururu Sahara volledig ondersteunen (verse lucht)

Opties
Momenteel behandelt Tado de Daikin Ururu Sahara (naast airco ook verse lucht aanvoerder en bevochten) als een simpele Daikin airconditioning.

Een jaar terug had ik deze vraag via Tado support doorgegeven, maar ik kan dit hier (Community), noch op hun website terugvinden.

Het type airconditioning/luchtbehandeling van Daikin bestaat al 20jr en heeft ook al jaren problemen met hun afstandsbedieningen die met een klepsysteem werken en waar na verloop van tijd de hoofdknoppen (bovenop de klep) niet meer functioneren...

Voor mij was dit toendertijd een argument om de Tado te kopen, alleen blijkt Tado 3 van de hoofdknoppen NIET aan te bieden...

Ik mis vooral de knop 'verse lucht' (Tado kiest altijd 'zonder verse lucht' als die een commando stuurt), maar ook de (voor die serie specifieke) Bevochtigen en Ontvochtigen functies kan ik niet meer gebruiken...

Destijds hadden ze me gezegd dat eraan gewerkt wordt.
Is dat wel nog zo..?

Het lijkt me simpelweg uitlezen wat die 'verse lucht' optie verandert aan het aanstuurcommando, net als je nu het horizontaal of verticaal swingen kan aan/uitvinken, dus denk ik dat het technisch gezien een 'koud kunstje' is...

Ook voor de Bevochtigen en Ontvochtigen (dan wordt er geen temperatuur meegeven) zou het mooi zijn als Tado ze aankan, via HomeAssisent zou ik dan automatisch kunnen ingrijpen als het te droog/vochtig wordt, al zou ik al blij zijn met de 'verse lucht' optie!

Of weet er iemand van een alternatief om alsnog mijn installatie terug volledig te kunnen gebruiken..?
1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Stel de vraag aan de Tado service desk via de chat op de website. Hier weten wij het ook niet.

    Ik acht de kans klein dat er wat aan gedaan is.