Tado slimme radiatorknoppen

Opties
Dag allen,

Sinds gister heb ik boven 3 radiatorknoppen laten monteren door mijn loodgieter. Nu werken de knoppen naar behoren met de app en handmatig, alleen ervaar ik een probleem!

Wanneer ik mijn radiator van bijv mijn slaapkamer aanzet, verwarmt het huis beneden de vloerverwarming mee. Dit wil ik niet. Ik wil alle kamers los kunnen regelen.
Voordat ik de knoppen had deed ik alles beneden vanaf mijn tado slimme thermostaat, zodra mijn woonkamer 20 graden bereikt dan ging de verwarming uit, maar nu als ik boven me werkkamer op 20 graden zet gaat beneden ook aan ookal is de kamertemperatuur beneden al bereikt

Mis ik ergens een instelling of is het gewoon niet mogelijk om boven apart van beneden te stoken?

Ik heb beneden de slimme thermostaat v3 en boven 3 kamers met slimme knoppen.
Vloerverwarming en badkamer worden geregeld via de slimme thermostaat en de 3 kamers boven nu dus door de 3 slimme knoppen.

Zoals eerder aangegeven werkt alles naar behoren dus het ligt denk ik niet aan de aansluiting van de ketel.

Dank alvast!

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Je zult op alle radiatoren slimme knoppen moeten plaatsen en een zoneklep voor de vloerverwarming installeren
  • Andreplusplus
    Opties
    Kijk even bij tado op de site
    1. https://support.tado.com/nl/articles/3487152-hoe-kan-tado-verschillende-kamers-aansturen-bij-een-combinatie-van-radiatoren-en-watergebaseerde-vloerverwarming
    2. https://support.tado.com/nl/articles/3387257-moet-ik-slimme-radiatorknoppen-toepassen-in-de-kamer-waarin-ik-al-een-slimme-thermostaat-of-draadloze-temperatuursensor-geinstalleerd-heb
  • Kerim
    Opties

    Ja deze 2 topics had ik inderdaad gelezen. Alleen wat ik uit de 2de topic begrijp is dat elke radiatorknop afzonderlijk zijn temperatuur kan stellen zonder dat de main thermostaat aan gaat. Bij mij als ik een van de knoppen activeer gaat de vloerverwarming mee aan, dit wil ik dus niet. Ik wil dat ik elke kamer apart kan aanzetten, dus als ik 1 kamer wil verwarmen wil ik dat alleen die knop warmte geeft. Nu gaat de ketel gewoon aan en verwarmt alles terwijl me thermostaat op 18 ingesteld staat (dus uit)

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    21 januari aangepast
    Opties
    Dan moet je bij die kamers in de app de zoneregelaar op "niet toegewezen" instellen.

    Ga in de app naar instellingen, kamers en apparaten en klik op de pijl naast de naam van de kamer
  • Andreplusplus
    Opties
    Je moet een klep voor je vloerverwarming plaatsen en aansturen met een bedrade thermostaat.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Zoals Douwe het zegt is precies wat je zegt dat je wilt. Dus als de slaapkamers warmte vragen gaat de kraan open, en gaat er geen opdracht naar de cv. Als die toevallig brandt wordt het warm, als ie niet brandt gebeurt er niets. Maar wil je dat echt? Als je toch wilt dat de slaapkamer altijd warm wordt zul je een regeling moeten maken voor je vloerverwarming. Zoals Douwe en Andre++ ook als hebben gezegd.
  • Kerim
    Opties
    @Douwe wanneer ik dat doe, doen de radiatoren niks meer. Ze gaan wel open maar worden niet warm. (Zoneregelaar op niet toegewezen)
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    ja dat is inderdaad wat er gebeurt, en waar ik je voor waarschuwde.

  • Peterbier
    Peterbier
    21 januari aangepast
    Opties
    Je hebt zoals hier vertelt wordt een zoneklep nodig voor de vloerverwarming.
    Deze kan bestuurd worden met een bedrade thermostaat of een Tado radiator knop. (Die zet je dan in een kamer met de thermostaat en thermostaat stel je in als temperatuur sensor)
    Je hebt nog een module nodig om je cv ketel opdracht te geven.
    De Tado extensiekit.
    Je stelt dan bij elke kamer in zoneregelaar tado extensiekit in.

    En elke andere verwarmings bron wat achter de cv draait zal je een Tado knop op moeten plaatsen.
    Anders zou die mee draaien bij warmte vraag.
  • Peterbier
    Peterbier
    21 januari aangepast
    Opties

    Helaas is het op dit forum niet mogelijk om screenshot van telefoon te plaatsen.

    Dat zou in sommige gevallen wel makkelijk zijn.

    (Nu met pc gedaan)

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Wat wil je nou eigenlijk? Of de kamers onafhankelijk kunnen opwarmen? Dan heb je overal tado nodig, ook op de vloerverwarming.

    Of de kamers mee laten verwarmen als er toevallig een cv ketel aan is? Dan de zone regelaars instellen op niet toegewezen.

    Andere mogelijkheden zijn er niet.
  • Kerim
    Opties
    Bedankt allemaal. Duidelijk verhaal 😉