Combinatie bedrade thermostaat en draadloze sensor + knop

Opties

Allen,

Intussen de woning voorzien van Tado systeem.

Verschillende kamers ook uitgerust van draadloze sensoren die volgens mijn gevoel de temperatuur in de kamer accurater regelen.

Nu heb ik een vraag voor de kamer waar de bedrade thermostaat / zoneregelaar hangt.

In deze kamer hangt ook een draadloze radiatorknop.

Vraag: mag ik hier ook een draadloze sensor hangen en de bedrade thermostaat in een aparte kamer plaatsen of werkt dit niet juist?

Ik heb dit nu zo geconfigureerd maar de bedrade thermostaat heeft nu een eigen schema dat eigenlijk voor geen enkele kamer dient.

Alvast bedankt

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Ik denk dat je ze in dezelfde kamer moet plaatsen en de temperatuur sensor als temperatuur opnemer van die ruimte benoemen. De bedrade thermostaat als zoneregelaar benoemd.
  • Schouppe
    Opties
    Herres,
    Ik zal het zo proberen.
    Knop + sensor + zoneregelaar (voor alle ruimtes) in 1 ruimte
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Temperatuur sensor kun je weggooien, de bedrade thermostaat meet de temperatuur
  • Schouppe
    Opties
    Dus zoneregelaar meet de temperatuur voor de ruimte waar hij staat + fungeert als regelaar voor alle andere ruimtes
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Wat Douwe zegt kan natuurlijk ook. Maar ik dacht dat je een bepaalde reden had om een aparte sensor te gebruiken als temperatuuropnemer. Bijvoorbeeld omdat de thermostaat op een ongunstige plaats zit waardoor de temperatuur daar niet goed gemeten kan worden. In zo’n geval helpt een sensor.
  • Schouppe
    Opties
    Txs guys! Sensor en thermostaat hangen nu in dezelfde ruimte. Sensor is het meetpunt
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja DAT heeft dus geen zin. Dan kun je de thermostaat als meetpunt instellen en de sensor weghalen.

  • Schouppe
    Opties
    Dus thermostaat fungeert als sensor voor die kamer waar hij staat alsook als zoneregelaar voor ALLE ruimtes
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nou ja als je iedere keer wat anders blijft zeggen dan laat maar zitten...

  • Andreplusplus
    Opties
    @Schouppe Het apparaat (thermostaat) die de warmtebron aanstuurt is zoneregelaar voor alle ruimtes.
    In elke ruimte wijs je 1 apparaat (thermostaat, sensor of knop) aan als meettoestel. Voor mijn gevoel is de sensor in de kamer met de thermostaat overbodig en kan de thermostaat prima (ook) als meettoestel fungeren. Tenzij natuurlijk geldt wat Herres zei. Datzelfde geldt ook voor de knoppen ipv de sensor (die zitten vaak wel op een wat ongustige plek en hebben vaak last van invloed van de radiator, een sensor kan dan voordelig zijn). Een sensor 'regelt' niet beter, kan hooguit de temp beter registreren. De regeling zit niet in de sensor.
    Maar blijkbaar speelt geld geen rol 🤔😉