Tado thermostaatknoppen compatible met Cv ketel Atag Perfect uit 2009?

Opties
Goedemorgen,
Zijn de Tado thermostaatknoppen compatible met Cv ketel Atag Perfect uit 2009?
De huisbaas wil deze plaatsen maar ik vraag me af of dat gaat werken met een dergelijke oude cv ketel met kuren.
Mvg
Neline

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het gaat vast werken. Maar het is denk ik verstandiger na 15 jaar eens naar een nieuwe ketel te kijken.

    Zeker met de huidige gasprijzen....

  • Neline
    Opties
    Ja dat zeker! De ketel schijnt te zijn afgekeurd. Hij staat al zo afgesteld dat we het amper warm gestookt krijgen in huis. Wat voegen die Tado knoppen dan toe? Het zal er niet warmer door worden vermoed ik... Of zie ik dat verkeerd?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee het enige wat Tado knoppen kunnen brengen (mits in alle kamers geplaatst) is een meer evenwichtige verwarming van alle kamers.

    Bijvoorbeeld als je 1 kamer als studeerkamer gebruikt en je wilt het daar behaaglijk hebben onafhankelijk van de woonkamer.

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    23 januari aangepast
    Opties
    Huisbaas kan inderdaad beter geld besteden aan nieuwe ketel. Afgekeurd betekent gevaar in huis (meestal vanwege rookgassen!) en als het al niet of nauwelijks warm genoeg wordt, gaan tado knoppen daar niet bij helpen. Tado gast de ketel ook niet efficiënter/beter aansturen dan de bestaande thermostaat. Waarschijnlijk gaat de huisbaas op afstand de temperatuur verlagen of de verwarming uitzetten.... (/sarcasme uit)
  • Neline
    Opties
    @Andreplusplus daar ben ik dus ook bang voor....weet er iemand in hoeverre er bij de installatie van Tado ook iets op het modem van de wifi moet worden aangepast?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee je moet de Tado internet bridge aansluiten op een RJ45 poort van de router, kan NIET op wifi!

    En die poort moet 10 Mbps kunnen, wat met heel moderne routers een probleem kan zijn.