Toon 1 CV module

Opties

Goedemiddag,

Vraagje, nu heb ik op een Intergas HRE 28/24 A met hierop een Toon 1 aangesloten.

Nu zit ik te kijken om deze te vervangen voor een Tado V3, volgens een filmpje bij Coolblue ziet het er allemaal simpel uit.

Stroom eraf, toon eraf en Tado erop aan prik erop. Nu hangt er tussen de ketel en draad naar de thermostaat een CV module, deze kan gewoon blijven hangen?

Kees

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Volg alsjeblieft de wizard op www.tado.com/start of via de app. Als je zomaar iets gaat aansluiten gaat het niet werken.
  • KeesStolk
    Opties

    Is die wizard ergens al vast te zien?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    https://www.tado.com/start

  • Andreplusplus
    Opties
    En verwijder alles van Toon. Niks tussen tado en ketel
  • KeesStolk
    Opties

    Rob, dank voor de link, maar ik zou graag, voor ik daadwerkelijk overga tot aanschaf, de stappen willen bekijken, dat lijkt niet mogelijk te zijn?


    Andre, dank, ik begrijp hieruit dat de CV module die waarschijnlijk Toon nodig is, er tussen uit moet?

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Je moet i.i.g een serienummer invoeren of scannen
    Als je nog niks gekocht hebt wordt dat lastig idd
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    En als je 2 keer bevestiging moet vragen over "ik wil af van mijn Toon moet ik dan alles van Toon verwijderen" dan denk ik dat zelf-installatie van Tado te hoog gegrepen is voor je.

  • KeesStolk
    Opties

    Dank Douwe, wel jammer.

    Dank voor de opbouwende kritiek Rob2.

    Zoals ik al aangaf, die CV module, lijkt bij Toon te horen, maar ik was niet er niet bij toen Toon geïnstalleerd werd, dus dit weet ik niet zeker. Wat ik van de werking van die CV module begrijp is dat het wat meer info geeft, maar ik weet niet of Tado hier last van heeft.

    Bij bv Coolblue kom ik alleen een filmpje tegen van het plaatsen van de Tado thermostaat, niets bij eventueel iets doen bij de ketel, vandaar ik mijn zoek tocht voor meer info.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    KeesStolk, er komen hier massa's mensen voorbij die denken dat even wat schroefjes los en vast maken iets is wat ze zelf wel kunnen, en dan later hier komen met "ik heb alles al goed gedaan en toch werkt het niet" tot zelfs "de thermostaat wordt hardstikke heet!!!".

    Het is dan ook beter als je snapt hoe zo iets werkt, waar dat kastje in de draad naar de Toon voor is, enz.

    Het helpt ook als je handleidingen (zoals je krijgt als je die wizard kunt uitvoeren) geheel letterlijk en zonder eigen "ze zullen wel dit bedoelen" interpretatie en "dat is toch niet nodig, sla ik over" kunt navolgen.

    Als je je daar onzeker bij voelt schakel dan een handige buurman of neefje in, danwel laat het aan een monteur over.