Wat is in ons geval de beste constructie?

Opties

Goedemiddag,

Ik weet dat er al veel dezelfde type vragen zijn gesteld, maar ik stel hem toch maar even met een situatieschets van wat wij hier hebben.

We hebben een vrij nieuwe hybride CV ketel van het type Remeha Tzerra Ace 39C CW5 34KW.

Bij de gele cirkel komen de buizen van de vloerverwarming samen op het buizensysteem van de radiatoren boven.

Daarnaast hebben we in de woonkamer een Remeha eTwist Slimme Klokthermostaat.

Onze vloerverwarming in de woonkamer is ook nieuw, met energiezuinige pomp (deze moet in principe altijd blijven draaien).

Boven hebben wij nog radiatoren hangen in verschillende kamers, waarvan we alléén de radiator in de kamer van onze dochter aan zouden willen krijgen en los daarvan ook de radiator in de badkamer aan zouden willen zetten. De rest van de radiatoren boven gebruiken wij niet.

Omdat we beneden ook nog een haard in de woonkamer hebben, is het beneden eigenlijk altijd op temperatuur als we thuis zijn. Maar boven altijd koud, die radiatoren slaan uiteraard niet meer aan...

We willen van de elektrische kacheltjes af, en over op het Tado-systeem.

Wat hebben wij precies nodig om het boven in 2 kamers afzonderlijk van elkaar warm te stoken én wat moet er aan ons buizensysteem aangepast worden? Iets met zones, maar hoe wat en waar 😅

De installatiepartijen die ik heb benaderd, weten niet wat ze moeten doen om dit werkend te krijgen.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Klep bij de verdeler, in de onderste/linker leiding, aansturen met bedrade thermostaat.
    Tado knop op radiatoren in slaapkamer en badkamer.
    In woonkamer twee opties:

    Bedraad - tweede bedrade thermostaat aansluiten op de ketel. Servicedesk vragen deze samen met de andere thermostaat in dezelfde ruimte te plaatsen. Dat kun je helaas niet zelf.

    Draadloos - draadloze tempsensor in de woonkamer en ontvanger bij de CV ketel. Daar heb je ook een stopcontact voor nodig. Dit kun je wel zonder hulp zelf configureren.

    De Remeha thermostaat komt te vervallen.
  • EstherVdR
    Opties

    Beste André,

    Hartelijk dank voor je antwoord! Werk jij toevallig voor Tado of voor een installatiebedrijf?

    Het klinkt logisch hoe je het omschrijft, alleen wij kunnen dit helaas écht niet zelf realiseren. Dat zouden we graag laten doen door een professional. Maar zoals ik al schreef, weten de installatiepartijen die ik benaderd heb, hier weinig/niets vanaf.

  • Andreplusplus
    Opties
    Nee, ik ben maar een simpele tado gebruiker met wat technische kennis. Iemand vinden is lastig, weinig installateurs die kennis ervan hebben.

    De klep kun je nog wel laten installeren door een cv/installatiebedrijf. Maar tado kun he het beste zelf doen, of met hulp van een handige kennis.
  • EstherVdR
    Opties

    Wat jammer dat installatiebedrijven dit laten liggen. Hebben denk ik veel mensen 'last' van.

    @Tado welke bedrijven kunnen jullie aanbevelen om dit te laten werken?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tado leest dit forum zelden of nooit, dus verwacht vooral geen antwoord.

    En vragen om een installatiebedrijf zonder je woonplaats te vermelden heeft ook niet veel zin...