Welke setup met 2 thermostaten en 2x klep

Opties
Hallo, ik vraag mij af welke set jullie aanbevelen voor mijn situatie met vloerverwarming en bedrade Honeywell thermostaat bg (eigen zone met Honeywell VC8615 klep) en radiatoren op de 1e verdieping met eigen draadloze Honeywell T87RF thermostaat (2e zone met wederom VC8615 klep). Ketel is een Intergas Hreco 36.

Bg komt de bedrade Tado thermostaat voor de vv. Op de eerste verdieping komen slimme knoppen maar wat te doen met de 2e thermostaat? Deze hangt nu op de overloop waar geen verwarmingsbron aanwezig is. Kan ik deze in de nieuwe setup skippen of moet er een tado (draadloze?) thermostaat voor terug komen met wellicht een wireless receiver? Ik heb gezocht maar kan het antwoord helaas niet in discussies terug vinden. Wie kan mij advies geven? Alvast bedankt.

Beste Antwoord

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    28 januari aangepast Antwoord ✓
    Opties
    Dat is niet het artikel wat ik bedoelde. En eerlijk gezegd begrijp ik het ook niet, dit lijkt meer iets voor grote panden waar altijd warm cv water beschikbaar is. Niet voor een woning. Want de cv krijgt volgens deze schema’s helemaal geen aansturing vanuit Tado. Niet zo te gebruiken dus.

    Wat ik bedoel is dit:
    https://intercom.help/tado-hc/nl/articles/3487152-hoe-kan-tado-verschillende-kamers-aansturen-bij-een-combinatie-van-radiatoren-en-watergebaseerde-vloerverwarming
    Die tweede thermostaat die nu boven zit vervalt helemaal en de klep boven vervalt ook, of moet permanent open staan.
    Het gaat er nu om of je opstelling 2 of 3 nodig hebt.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Zoek de Tado schema’s voor combinatie vloerverwarming en radiatoren eens op op de site van Rado, en kies dan het meest gewenste (het meest van toepassing voor jouw woning) schema. Ga ervan uit dat de klep open de verdieping weg moet, of anders in ieder geval handmatig op permanent open gezet wordt.

  • Yoeri
    Opties
    Hallo Herres, bedankt voor je reactie. Het dichtstbijzijnde wat ik vond was de 2e optie op deze pagina welke uitgaat van een 2e bedrade thermostaat op de 1e verdieping:

    https://intercom.help/tado-hc/nl/articles/3481812-hoe-regelt-tado-een-multizone-radiatorverwarmingssysteem

    Dit zou opzich kunnen omdat er een loze leiding reeds is aangelegd.

    Wat ik niet begrijp is waarom de klep van de eerste continu open gezet moet worden? Wat is bij de Tado anders dan de setup nu?
  • Yoeri
    Opties
    Duidelijk verhaal, dat wordt dan optie 2 van jouw link. Bedankt voor je reactie!