Problemen met druk in ketel en storing

Opties
Goedemiddag allemaal,

Ik maak al een aantal maanden met plezier gebruik van Tado.

Onze ketel had geen thermostaat naar om alles centraal in te stellen. De vorige eigenaar had een nieuwe ketel aangeschaft (intergas xtreme) en gebruikte zelf ook een dergelijk systeem van een concurrent.

Wij hebben de internetbridge, de draadloze ontvanger, draadloze thermostaat (niet aangesloten) en 6 radiatorknoppen door het hele huis.

De ketel schiet soms op gekke momenten aan en is ook aan het verwarmen als het naar mijns inziens niet nodig is.

Daarnaast maakte de ketel vaak een brommend geluid en gaf dan de error N102 weer. Met het bedrijf waar wij de ketel in onderhoud (en lease) hebben gebeld. Monteur langsgekomen. Blijkt dat dit betekend dat de ketel warmtevraag krijgt (waarschijnlijk vanuit de tado) maar de warmte niet kwijt kan omdat de verwarmingen al op temperatuur zijn of niet ver genoeg open.

Elke verwarming in ons huis heeft een knop. Dus dat is al een beetje gek.

Sinds kort komt hierbij dat het overstort/overdruk ventiel lekte. Hiervoor wederom een monteur geweest. Die heeft het probleem “opgelost” door het hele onderdeel te vervangen.

Nu drupt het niet meer, nu stort ie gewoon hele plensen water eruit. Onze ketel hangt in het trappengat. We hebben nu degelijks een natte trap.

Hebben jullie enige ervaring met error N102 / warmtevraag vanuit tado wanneer dit niet nodig is?

- Een zijsprong: het lijkt er wel op dat we sinds het gebruik van tado meer gas aan het verbruiken zijn. Wellicht heb ik iets niet goed aangesloten of afgesteld?

Alle hulp is welkom! Alvast bedankt.

Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Overstorten van water zou kunnen gebeuren als er geen bypass in het systeem zit. Dat is wel nodig als alle radiatoren een Tado knop hebben.

    De alinea 2 en 6 begrijp ik niet.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het zijn allemaal bekende problemen, lees maar even verder op het forum. Tado gaat het niet oplossen.

  • RRicardo
    Opties

    Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad geen bypass. Ook is ons verbruik momenteel rond de 5M3 gas per dag, terwijl we de verwarming niet aanzetten en nauwelijks warm water gebruiken (badkamer verbouwen, dus kunnen ook niet douchen).


    Ik weet zelf even niet zo goed welke alinea's dat zijn, ik zie dat mijn bericht er onhandig is opgemaakt. Ik denk dat je doelt op het niet hebben van een Thermostaat? De enige manier om onze verwarming te bedienen is met de tado app of de knop op de verwarming zelf. We hebben geen centrale knop. Wel zo'n draadloze thermostaat van Tado, maar die nooit fatsoenlijk aan kunnen sluiten.

  • RRicardo
    Opties

    Bedankt voor je reactie! Bedoel je daarmee dat Tado niet de geschikte leverancier is voor mijn probleem thuis en ik beter bijvoorbeeld een Honeywell systeem had kunnen aanschaffen?

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    De temperatuur sensor is eigenlijk hetzelfde als een bedrade thermostaat maar dan zonder draad. Je kunt hem dus bijvoorbeeld gebruiken als ruimtethermostaat van de woonkamer. Uiteraard moet het systeem in de app daarvoor worden geconfigureerd met de installatiewizzards.
    5 kuub gas per dag is op zich in deze koude periode niet zo veel. Tenzij je niet stookt.
  • RRicardo
    Opties

    Nouja, 5m3. We zitetn deze maand naar erwachting bijvoorbeeld op 185m3. Ik vind dit erg veel, maar misschien valt dit wel mee. Het is een oud uit (150 jaar) en grote ruimtes (3M hoge plafonds), niet overal dubbel glas en 140m2 woonoppervlakte.

    Ik was ons oude appartement van 100m2 gewend, hier haalde we in de wintermaanden nog geen 80m3 gas per maand.