Zoneklep aansturing met vloerverwarming
Hallo allemaal.
Ik volg al een aantal maanden discussies over Tado icm vloerverwarming(begane grond) en radiatoren (boven). Lees veel over contact met helpdesk en ben dus daar begonnen, maar tot dusver zonder succes. Nu een poging alhier :-)
Mijn set-up is conform suggestie van Tado met draadloze temperatuur sensor in wk, bedrade thermostaat aan zoneklep (merk: Mut Meccanica). De set-up is aangesloten als op de foto maar in praktijk sluit de zoneklep niet af al gevraagde temperatuur is bereikt en de radiatoren boven warmte vragen. Ik heb de installateur al 2x terug gehad over de vloer maar zonder gewenst resultaat.
Kan iemand aan deze set-up (witte draad via trafo naar netspanning, zwart loopt door naar zoneklep) zien waar de kink in de kabel zit? Kan/moet dit setting-wise worden opgelost? Of kan de Thermostaat domweg kapot zijn?
Alvast dank. Bart
Reacties
-
Is het NC of NO contact gebruikt? Heb je de andere al geprobeerd?0
-
Hi Andre. Dank voor je reactie. De instructies zeggen dat de NO/COM contacten moeten worden aangesloten en zo zit het nu. Ik hoor de relais schakelen in de thermostaat als de temperatuur omlaag moet en de klep dus zou moeten sluiten. Dat deze niet sluit zou dan zeggen dat contact niet verbroken wordt. Zou dan de NC/COM kunnen werken? Ga ik zometeen eens proberen.
Uit nieuwsgierigheid: zou je de "click" ook moeten horen bij schakeling naar open?
0 -
De thermostaat heeft een relais dat je hoort als die van stand verandert, dus beide kanten op hoor ik een tik.0
-
Dank Andre. Daar gaat t in dit geval denk ik al verkeerd. Ga het NO-->NC experiment nog uitvoeren en zal laten weten of dat een oplossing is. Dank weer.
0