Ruimtes in app

Opties

Goeiemorgen,

Ik heb al enkele jaren een Tado slimme thermostaat in de woonkamer hangen. Nu heb ik de stap gezet om mijn installatie uit te breiden met slimme thermostaatkranen.

Installatie van de kranen loopt supervlot maar ik heb een vraag ivm het toewijzen van de ruimtes in de app.

Dat er in de ruimte waar de thermostaat hangt (woonkamer) op de radiatoren ook slimme kranen moeten komen had ik al begrepen maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe deze dan in de woonkamer samenwerken met de thermostaat. Wijs ik de radiaterkranen toe aan dezelfde ruimte als de thermostaat of moet ik eigenlijk voor de woonkamer 2 ruimtes maken "thermostaat" en kranen"?

alvast bedankt voor het advies!

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je moet voor iedere kamer een kamer aanmaken. Wat is daar onduidelijk aan?

  • Xtofke
    Opties

    Dat is niet onduidelijk Rob2. Ik heb al Badkamer, bureau, woonkamer.

    De vraag is wat het nut is van zowel de kranen als de thermostaat in dezelfde ruimte (woonkamer) te plaatsen.

    Zet ik in de app de kranen en thermostaat (die in de woonkamer geinstalleerd zijn) deze in dezelfde ruimte of maak ik bv een ruimte "Thermostaat" voor de thermostaat en een ruimte "Woonkamer" voor de kranen?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Waarom denk je dat men de apparaten in de configuratie indeelt in kamers? Ipv dat men zegt "geef maar een naam aan je kraan"?

    Ik zou zeggen: volg gewoon de instructies en ga niet zelf verzinnen wat je nog anders zou kunnen doen.

  • Xtofke
    Opties

    Mijn excuses dat ik mij vragen stel bij sommige dingen hoor. Als er duidelijke instructies zijn die verklaren waarom en hoe ik iets moet doen heb ik daar geen probleem mee. Nu zijn die er niet of toch niet makkelijk vindbaar.

    Wat is dan het nut / functie van zowel een slimme thermostaat als slimme kranen in dezelfde ruimte te hebben?

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    27 januari aangepast
    Opties
    Je regelt de temperatuur in een ruimte, met alle apparaten daar aanwezig. Iets moet de warmtetoevoer reguleren (knoppen) en iets moet zorgen dat er warmte wordt aangevoerd vanuit de ketel.
    Dus die tado apparaten plaats je in 1 ruimte, anders gaan ze allemaal hun eigen gang. Een thermostaat heb je niet per se nodig, maar je moet wel iets hebben dat de warmtebron (ketel) aanstuurt. Dat is een thermostaat of een draadloze ontvanger.
    Die stel je in als zoneregelaar voor elke ruimte.
    Het ontwerp van tado is gestoeld op de traditionele thermostaat, met bedrading naar de ketel. Met de gedachte dat 1 op 1 vervanging het handigst is, en bedraad misschien het meest betrouwbaar, plus dat de bestaande thermostaat doorgaans al op een geschikte plaats hangt. Maar je zou zonder kunnen.
    De thermostaat stuurt dus de ketel aan en kan dienen als meettoestel voor de ruimte. De knoppen bedienen de radiatoren en gaan open en dicht obv gewenste en werkelijke temp (die dus door de thermostaat gemeten wordt - je kan dat door een aangewezen knop laten doen door die als meettoestel aan te wijzen)
  • Xtofke
    Opties

    Dankjewel @Andreplusplus , dat is een antwoord waar ik iets aan heb ;-)