Tweede bridge

Opties

Ik heb, niet wetende dat de Tado app niet werkt met meer dan één huis, geprobeerd ook een bridge in mijn andere woning te installeren en toen de app vroeg "welke bridge die moet vervangen" wenste ik de configuratie te stoppen maar dat gaat niet. De Tado app en website blijft aandringen de configuratie verder te zetten, ze stopzetten lukt helemaal niet. Denkelijk een bug in in de cloud software... Ik vind het overigens behoorlijk bizar dat Tado geen meerdere woningen ondersteunt.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Daar hebben we het al heel vaak over gehad. Tado is niet geinteresseerd in ontwikkeling van de software om meer functionaliteit in te bouwen dan er nu is. 1 woning per app en 1 bridge per woning zijn daar onderdeel van.

  • LucHenBe
    Opties

    Maar dat je een gestart proces niet kan stoppen tart toch elke verbeelding? Hoe kan ik van die fout herstellen zonder de hele app opnieuw te moeten installeren en configureren??

  • LucHenBe
    Opties

    Als Tado niet geïnteresseerd is in software zouden ze toch beter kiezen voor een open interface naar andere omgevingen?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    28 januari aangepast
    Opties

    Die eerste vraag: dat weet ik niet, het is natuurlijk een bug maar vast een waar weinig mensen tegenaan lopen. Wel denk ik dat je gewoon die app kunt verwijderen en opnieuw installeren zonder die weer "helemaal opnieuw te moeten configureren" (alleen usernaam/wachtwoord instellen).

    Veel mensen denken dat Tado een innvoatief IoT bedrijf is wat mee gaat met de ontwikkelingen in de markt, naar gebruikers luistert, en de software voortdurend aanpast om te voldoen aan wensen. Maar dat is niet zo! Tado heeft een aantal jaren geleden met een klein team een product ontwikkeld en dat is het product wat ze nu nog steeds verkopen. Het ontwerp is gemaakt, en dat ontwerp is nu nog steeds wat het is. Er is hier op het forum een hele lange lijst van vaak triviale wijzigingen die men zou kunnen aanbrengen, maar er is helemaal niets mee gedaan. Vroeger was er een "roadmap" met voorstellen die men met meer of minder prioriteit zou gaan realiseren, echter die is verwijderd nadat er al meer dan een jaar geen enkele wijziging meer was gerealiseerd. Er was ooit ook een "change log" waarin je kon zien wat er gewijzigd was op welke datum, echter daar stond op een gegeven moment als laatste in dat ze die referrals naar ketel reparatie services hadden toegevoegd, uiteraard een wijziging waar NIEMAND hier om gevraagd had (maar die ze enkel inbouwden om geld te verdienen). Daarna is die change log ook van de site gehaald.

    Op een gegeven moment was er nog 1 functionele wijziging: het kinderslot. Dat je een kraan kon blokkeren voor handbediening. Ik heb het sterke vermoeden dat ze min of meer gedwongen zijn tot deze wijziging, bijvoorbeeld door wettelijke vereisten in een land waar ze wilden verkopen.

    Echter na veel gevraag over een oplossing voor het "met 1 bridge kan ik niet mijn hele woning bereiken" probleem is er hier een expliciete melding van een Tado medewerker gekomen met "dat gaan we niet oplossen. als je hier tegenaanloopt mag je je set terug sturen voor geld terug". En postings van Tado medewerkers zijn toch al HOGE UITZONDERING op dit forum! De Tado medewerkers plaatsen hier hooguit 3-4 artikelen per jaar. En als ze reageren op een vraag is dat altijd "neem hiervoor contact op met de servicedesk". De servicedesk op zijn beurt verwijst mensen met lastige/pijnlijke vragen door naar het forum. Zijn ze daar ook weer vanaf.

    Al met al is dit niet het soort bedrijf wat je zou verwachten dat het is. Helaas komen de meeste gebruikers daar pas achter als ze al geinvesteerd hebben in Tado spullen...