Tado bedrade & draadlooos thermostaat

Opties

Ik heb een bedrade tado thermostaat.

Door aanschaf van een pelletkachel zou ik graag een draadloze thermostaat willen.

Iemand uit omgeving kapellen (antwerpen) die dit wil komen plaatsen tegen een vergoeding ?

Alvast bedankt..

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    ? Wat heeft het een met het ander te maken? Wat wil je precies bereiken, of wat denk je dat er niet meer goed gaat, waardoor je wat wil veranderen?
  • ErwinDebby
    14 februari aangepast
    Opties

    Sorry dat ik niet duidelijker was.

    Ik heb een CV (gas) de bedrade tado thermostaat hiervan hangt in de woonkamer.

    Nu hebben wij een pelletkachel geplaatst in de woonkamer.

    Nu als die pelletkachel brand, dan gaat die gas verwarming niet meer aanslaan aangezien hij zijn temp. meet in de woonkamer.

    Met als gevolg dat het in de rest van het huis koud is.

    Daarom zou ik graag een draagbare thermostaat hebben om die bv in de hal te plaatsen.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Dan heb je de boel niet goed geconfigureerd.

    Je moet voor de overige ruimtes de bedrade thermostaat als zone regelaar instellen. Dan kunnen deze zelf de ketel aansturen.

    Dit doe je in de app, instellingen, kamers en apparaten en dan op de pijl klikken naast de naam van de kamer
  • ErwinDebby
    14 februari aangepast
    Opties

    Dat begrijp ik niet. Hoe kan de thermostaat die in de woonkamer aangesloten is, de temperatuur weten van de andere kamers ?

    Als ik in app, instellingen, kamers en apparaten ga dan zie ik enkel verwarming - slimme thermostaat - en internetbridge. niets van naam kamers zoals u het beschrijft.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Heb je in de andere kamers dan geen slimme radiator knoppen?
  • ErwinDebby
    14 februari aangepast
    Opties

    Nee die heb ik niet.

    Kan ik de bedrade en de draadloze thermostaat beide via de app bedienen of is het of/of ?

  • Andreplusplus
    Opties
    Je hebt radiatorknoppen nodig als je iets wilt regelen in een kamer. Alleen de temperatuur meten werkt niet.

    Het werkt als volgt.
    Er is een apparaat dat de ketel in- en uitschakelt. Meestal is dat een bedrade thermostaat ter vervanging van de bestaande. Het kan ook een draadloze ontvanger zijn.
    Dit apparaat ontvangt seintje uit elke kamer met een knop (of meerdere) of draadloze tempsensor ('thermostaat') om zonodig de ketel in te schakelen, ook als de ruimte van de bedrade thermostaat al op temperatuur is. Daarom moeten in die kamer ook tado knoppen toegepast worden om radiatoren te sluiten, anders wordt het daar te warm.
    Dit is de reden dat je in elke kamer de thermostaat of drl ontvanger als zoneregelaar moet instellen. Een apparaat (knop, sensor of thermostaat) in de ruimte is het meettoestel om de temperatuur te meten en aan te geven aan de zoneregelaar 'stuur warmte' en 'stop met sturen'.